دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: خلاصه داستان این است که مسی می‌گوید، چرا من سالی ۱۶میلیون پوند درآمد داشته باشم، اما رونالدو سالی ۱۹میلیون پوند؟!

و همین شده داستانی برای ناله کردن و بانگ جدایی برآوردن. حالا هواداران هم مانده‌اند که باور کنند این جدایی را یا بازهم می‌شود راهی یافت برای آنکه لئو در خانه بماند.

  • رقابت پولدارها

تاکنون 2باشگاه منچسترسیتی و چلسی اعلام کرده‌اند که خواهان به‌ خدمت گرفتن لیونل مسی هستند. آن‌ها می‌خواهند ثابت کنند که پولدارترین باشگاه‌های فوتبال جهان هستند و هیچ ترس و واهمه‌ای هم از قوانین سختگیرانه اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) ندارند. در این میان اسپانسرها هم نقشی حیاتی دارند.

درحالی که گفته شده بارسلونا ارزش مسی را 200میلیون پوند اعلام کرده، آدیداس به چلسی گفته که حاضر است بخشی از این مبلغ را بپردازد تا مسی در باشگاه نیز همچون تیم ملی از کیت‌های آدیداس استفاده کند و به‌ طور کلی یک آدیداسی به تمام معنا شود. این درحالی است که نایک در این خصوص سکوت کرده و مشخص نیست آیا آن‌ها هم به منچسترسیتی در این راه کمک خواهند کرد یا خیر یا به ‌طور کلی آیا سیتی نیازی به کمک مالی دارد یا خیر؟

  • لئو در بارسا

سال2000 بود که لیونل مسی به باشگاه بارسلونا پیوست در تیم جوانان این باشگاه مراحل رشد و ترقی را پله پله پیمود. یک پسربچه 14ساله طوری فوتبال بازی می‌کرد که چشم استعدادیابان بارسا به او و حرکاتش خیره‌ شده بود.

سال2003 یعنی زمانی که 16سال بیشتر نداشت در تیم سوم بارسا ظاهر شد و یک فصل بعد در تیم ب بازی می‌کرد و همان سال آن‌قدر عالی بود که راحت به تیم اصلی باشگاه انتقال یافت. او 7بازی در لالیگا انجام داد و یک گل هم زد و از فصل بعد به ‌عنوان یکی از ستارگان آبی‌اناری رسما در تمرینات این تیم شرکت کرد.

این فصل یازدهمین فصل از حضور او در ترکیب بارسلونا است. لئو 290بازی در لالیگا، 44بازی در کوپادل‌ری و 94بازی در رقابت‌های اروپایی برای بارسا به میدان رفته است. مجموع گل‌هایی که مسی برای بارسلونا در دیدارهای مختلف به ثمر رسانده رقم خیره‌کننده371 است.

  • بزرگ‌ترین انتقال تاریخ

بی‌شک اگر لیونل مسی از بارسلونا برود، بزرگ‌ترین انتقال تاریخ فوتبال جهان رقم خواهد خورد. درحال حاضر گرت بیل با انتقالش از تاتنهام به رئال‌مادرید رکورددار است، اما شک نکنید که اگر مسی از بارسلونا به چلسی یا منچسترسیتی برود، رکورد را به طرز شگفت‌آوری خواهد شکست؛ رکوردی که می‌تواند تا سالیان سال برپا باشد و کسی نتواند حتی تا نزدیکی‌هایش پیش برود.

  • پرونده مالیاتی

مسی باید به دادگاه برود و توضیح بدهد که چرا از پرداخت مالیات به دولت اسپانیا فرار کرده است. اتهام این است که مسی حدود 4میلیون یورو را نزد خانواده گذاشته و مالیات نداده است.

حالا حساب‌اش را بکنید، او با این درآمد خیره‌کننده چرا باید 4میلیون یورو مالیات ندهد! البته مسی در این زمینه گلایه دارد و می‌گوید، مشکل اصلی پرداخت مالیات نیست، بلکه نحوه برخورد اسپانیایی‌ها با این موضوع است. او مدعی شده که افرادی همچون ایکر کاسیاس و ژابی آلونسو هم مشکل مالیاتی داشته‌اند، اما کار آن‌ها در چند جلسه و بی سر و صدا حل شده، اما داستان او با چنین جنجال‌هایی روبه‌رو شده است!

داستان مشکل مالیاتی و اشتباه در حساب و کتاب‌ها امری بسیار عادی برای ورزشکارانی است که درآمدهای بسیاری دارند. اما موضوع مسی کمی پیچیده شده و مقامات اسپانیایی او را به فرار از پرداخت مالیات متهم کرده‌اند که این موضوع به مذاق سوپراستار آرژانتینی خوش نیامده و او را بر آن داشته به ترک بارسلونا بیانديشد.

موضوعی که کمی برایش سخت است، اما می‌تواند آن را خیلی راحت هضم کند. وقتی قرار باشد در یک لیگ دیگر و در تیمی دیگر هم درآمد بیشتری داشته باشد و هم وضعیتی بهتر، چرا باید خود را به بارسلونا مدیون بداند.

  • نقش کلیدی برخی بازیکنان

شایعاتی که این روزها در نشریات و رسانه‌های مختلف انگلیسی و حتی اسپانیایی منتشر شده نشان می‌دهد که 2بازیکن نقشی اساسی در انتقال احتمالی لیونل مسی به لیگ برتر انگلستان بازی می‌کنند.

در منچسترسیتی، یک آرژانتینی به نام مارتین دمیکلیس ستاره پیشین بایرن‌مونیخ و هم‌بازی لئو در تیم ملی تلاش‌هایی را شروع کرده و در چلسی این وظیفه برعهده دوست صمیمی مسی، یعنی سسک فابرگاس است که فصل پیش از نوکمپ به استمفوردبریج رفت.

در این بین هر دو بازیکن داشتن چنین نقشی را تکذیب کرده‌اند. دمیکلیس در این‌باره گفته: «دوست دارم مسی به منچسترسیتی بیاید. او بازیکن باکیفیتی است که می‌توان به ما کمک کند، اما من در این میان نقشی ندارم و صحبتی بین من و لئو نبوده است. باشگاه‌ها باید در این زمینه با یکدیگر صحبت کنند و به توافق برسند.»

  • روزهای خوش

دو هفته پیش مسی پس از چند هفته ناکامی، مصدومیت و مشکلات متعدد از پس ابرها برآمد و با درخششی وصف‌ناپذیر دو رکورد دیگر را هم جابه‌جا کرد! او در بازی مقابل سویا در چارچوب رقابت‌های لالیگا با زدن 3گل رکورد گلزنی در تاریخ لالیگا را شکست.

او با 3گلی که مقابل سویا به ثبت رساند، تعداد گل‌های زده‌اش در رقابت‌های لالیگا را به عدد253 رساند. پیش از او «تلمو سارا» (زارا) با زدن 251گل رکورددار بود. او بازیکن اتلتیک بیلبائو بود که بین سال‌های1940 تا1955 موفق به زدن 251گل در 278بازی شده بود. البته معدل گل زده تلمو0.90 است و معدل گل زده مسی0.88.

در این بین باید به این نکته هم اشاره کنیم که میانگین گل‌های زده کریستیانو رونالدو در لالیگا در پایان همان هفته 1.12گل در هر بازی بوده که از رکورد مسی و تلمو سارا بهتر است.


اما لئو، 3روز بعد با گلزنی در دیدار مقابل آپوئل نیکوزیا قبرس رکورد تعداد گل‌های زده در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا را هم شکست و به نام خود ثبت کرد. او اکنون 74گل در این رقابت‌ها زده و بالاتر از کریستیانو رونالدوی 72گله ایستاده است. البته رقابت بین این 2ستاره بزرگ در این زمینه همچنان ادامه دارد و به ‌نظر می‌رسد که چند سالی هم ادامه پیدا کند! اما پس از این دو بازیکن بزرگ، رائول گونسالس با 71گل قرار دارد.

  • بازگشت رونالدو به منچستریونایتد

درحالی که سر و صدای انتقال مسی از اسپانیا به انگلستان به خوبی و به وضوح شنیده می‌شود، شایعات حاکی از آن است که شاید رونالدو هم راهی منچستریونایتد شود و در تیم سابقش بازی کند. این شایعه که البته آن را نمی‌توان خیلی جدی تلقی کرد نوید این را می‌دهد که شاید جدال «لئو - کریس» از اسپانیا به جزیره کشیده شود و این 2ستاره بزرگ بروند در لیگ برتر و در قالب 2تیم بزرگ این لیگ رودرروی هم قرار بگیرند.

  • کرویف: او جایی نمی‌رود

یوهان کرویف می‌گوید که انتظار ندارد، لیونل مسی باشگاه را ترک کند و به تیم دیگری برود. کرویف البته دلیل قانع‌کننده‌ای برای این امر ارائه نکرد و همه چیز را با حالتی احساساتی درهم آمیخت.

او گفته همان‌گونه که نمی‌شود تصور کرد که کریستیانو رونالدو راهی بارسلونا شود، نمی‌شود فکرش را هم کرد که مسی بارسا را ترک کند.

کرویف همچنین می‌گوید: «مسی به درد چلسی نمی‌خورد. مورینیو هم هرگز برای خرید او سراغ بارسایی‌ها نخواهد آمد. سیستم و روش بازی مورینیو به‌گونه‌ای است که مسی نمی‌تواند در آن کاری انجام دهد. بنابراین بعید است که لئو راهی لندن و چلسی شود.»

  • مسی پارسال می‌خواست برود

تاتا مارتینو سرمربی پیشین بارسلونا از عوامل اصلی ماندن مسی در بارسلونا و ادامه همکاری با این تیم بوده است. البته باید در نظر داشت که ماجرای اصرار مارتینو و غلاقه مسی به ادامه همکاری شایعه‌ای بود که سال گذشته مطرح شد.

خیلی‌ها می‌گفتند لیونل مسی قصد دارد از بارسلونا برود، اما مارتینو که یک آرژانتینی است مانع از رفتنش شد. اختلاف با سران بارسلونا هم موضوعی است که بسیاری بر آن اصرار دارند و می‌گویند که مسی با سران بارسا هم اختلافاتی اساسی دارد.

  • دوستان یکی، یکی رفتند

زمانی که خوسه پینتو دروازه‌بان پابه‌سن گذاشته بارسایی‌ها از این تیم جدا شد، خیلی‌ها انتظار آن را داشتند که مسی واکنشی نشان دهد. او از این جدایی ناراحت بود.

پینتو دوست صمیمی لئو بود و او دلش نمی‌خواست این دروازه‌بان نه‌چندان درجه یک، از بارسا برود، ولی خب نظر، نظر سران باشگاه و وضعیت او در بارسلونا بود. اما با رفتن سسک فابرگاس و الکسیس سانچس که هر2 در زمره دوستان خوب لئو بودند، شرایط کمی متفاوت شد.

ضمن اینکه سانچس نقشی مهم در بازی‌های خوب مسی داشت. سانچس به ‌نوعی مکمل ستاره آرژانتینی بارسلونا بود و رفتنش از نوکمپ ضربه سنگینی برای مسی به ‌حساب می‌آمد. فابرگاس هم یک دوست خوب بود، اما بازهم نظر باشگاه و البته خود سسک در این میان مطرح بود

منبع: همشهري‌تماشاگر

کد خبر 280463

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha