همشهری آنلاین: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تأکید بر اهتمام کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تهیه و ارائه گزارش تحلیلی و جامع وضعیت هنر کشور، گفت: دانشگاه هنرهای ایرانی ـ اسلامی استاد فرشچیان باید هر چه زودتر تأسیس شود.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود محمدی‌ عراقی در جمع اعضای کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این مطلب گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره اخیر با تأسیس کمیسیون هنر و معماری، ورود شایسته‌ای به حوزه هنر داشته و ضرورت دارد کمیسیون هنر و معماری، گزارش تحلیلی و جامعی از وضعیت هنر کشور ارائه کند و بر اساس آن گزارش، تصمیم‌گیری‌های کلان صورت گرفته و در سیاستگذاری‌ها تجدیدنظر شود.

محمدی‌ عراقی گفت: حوزه هنر تا کنون کمتر مورد توجه قرار شوراي عالي انقلاب فرهنگي قرار گرفته است اما در علم و فناوری سند مهمی تهیه و تصویب شد و از نظر عمق و اهمیت به چنین سندی در زمینه هنر نیز نیازمندیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بيان اينكه اين شورا تا کنون در حوزه سیاستگذاری تا حدودی موفق بوده اما در حوزه نظارت توفیقی نداشته است، تصريح كرد: ضرورت دارد حوزه نظارت مورد توجه قرار گیرد و نظارت‌ها کیفی باشد.

رئیس اسبق سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه گفت: امیدواریم با راه‌اندازی دانشگاه فرشچیان که با تلاش کمیسیون هنر و معماری محقق شده است، بستری فراهم شود تا افرادی كه از جریان‌های عمومی هنر دور بوده‌اند، گرد هم آورده و در این دانشگاه کمیت لحاظ نشود؛ باید هر چه سریعتر این دانشگاه تأسیس شده و کار خود را آغاز کند.

وی درباره نظارت عملکرد سازمان‌ها و دستگاه‌های فرهنگی و هنری گفت: نظارت بر عملکرد مدیران دستگاه‌ها و مراکز فرهنگی و هنری لازم و ضروری است و نظارت باید به صورت درست و اثرگذار انجام شود ضمن آن که هنرمند باید نسبت به عنایت رهبري معظم انقلاب در بخش‌های هنری توجه کافی داشته باشد.

کد خبر 280261

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha