همشهری آنلاین: فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: هدف ما اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب برای ایجاد نیروهای مسلح قوی و قدرتمند است.

امیرعطاءالله صالحی

به گزارش ایرنا ' امیرعطاءالله صالحی' روز شنبه درآیین بهره برداری از چهار دستاورد ملی بومی نیروی دریایی ارتش در بوشهر افزود: ارتش روز به روز بر توان و آمادگی خود می افزاید و این مهم هیچ ارتباطی به حرکات دیپلماسی سیاسی و نتایج آن ندارد.

وی گفت: اینکه برخی کسب آمادگی ارتش و نیروهای مسلح را به تحرکات دیپلماسی سیاسی ارتباط می دهند، تعجب آور است.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: با وجود شکوهی که امروز ارتش بدست آورده است اما به این موفقیت ها بسنده نخواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد که بازسازی تجهیزات نظامی در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی برای ارتش افتخار است.

صالحی گفت: امروز نیروی دریایی جمهوری اسلامی در منطقه خلیج فارس به گونه ای حضور دارد و عمل کرده که باعث امنیت برای سایر همسایگان شده و بیگانگان جرات تجاوز به آبهای جمهوری اسلامی را ندارند.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: نیروی دریایی این افتخار را دارد که علاوه بر عزت داخلی و سازمانی به عزت ملی هم دست یافته و اکنون افتخار ملی است و از فرماندهی مقتدرآن قدردانی می شود.

وی گفت: تلاش نیروی دریایی در منطقه دوم (بوشهر) بخاطر اعزام ناوگروه ها به آب های بین المللی و مشقات دوری خانواده های آنان را جهاد خاموش است.

صالحی افزود: منطقه دوم نیروی دریایی ارتش دربوشهر، با وجود رییسعلی دلواری سردار مبارزه با استعمار که جلوی تهاجم استعمار پیر انگلیس را گرفت و روحیه استعمار ستیزی در آن نهادینه شده و به نسل های بعد انتقال یافته است، از ویژگی خاصی برخوردار است.

در این آیین چهار دستاورد ملی و بومی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی شامل حوضچه (داک) خشک یکهزارتنی تعمیرات زیرآبی کشتی، تعمیرات اساسی و اورهال سطح W6 موتورهای MTU538 مورد استفاده در ناوهای موشک انداز کلاس کمان، سامانه سوخت گیری هوایی اسکادران بالگرد RH برای نخستین بار و برج هم خطی تخصصی نداجا به منظور هم خطی سامانه های سلاح و کنترل آتش ناوهای موشک انداز در بوشهر افتتاح و بهره برداری شد.

به گزارش ایرنا دریادار دوم ' عباس زمینی' دراین آیین گفت: این چهار دستاورد در روند پشتیبانی فنی از تجهیزات و ادوات عمده دفاعی بسیارتاثیرگذار و مهم است که دستان بلند مدافعان حریم دریایی جمهوری اسلامی ایران آنها را رقم زده اند.

وی افزود: این دستاوردها بیانگر این است که نیروی دریایی جمهوری اسلامی و مجموعه فنی آن با استفاده از ظرفیت های علمی و فناورانه موجود رصد مستمر تحولات فناورانه، تکیه برقابلیت ها وتوانایی های ملی وبومی وتکوین فناوریهای برترگام های بنلدی درجهت خنثی سازی تحریم های ظالمانه و خوداتکایی صنعتی برداشته و می کوشد تا همواره با راهبرد حک شده بر پیشانی خود که مزین به فرمایش گهربار فرماندهی خویش است پاسخی قاطع برابر فشارهای علمی و اقتصادی وارد برایران اسلامی داده باشد.

وی گفت: در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی شاهد رونمایی و پایان تعمیرات اساسی و اورهال قوای محرکه ناوهای موشک انداز و افتتاح و بهره برداری از سه پروژه مهم ناوگان نیروی دریایی راهبری ارتش هستیم.

زمینی افزود: این پروژه ها شامل تعمیرات اساسی و اورهال سطح W6 موتورهای MTU538 مورد استفاده در ناوهای موشک انداز کلاس کمان، افتتاح و بهره برداری از حوضچه (داک) خشک یکهزار تنی تعمیرات زیرآبی کشتی، سامانه سوخت گیری هوایی اسکادران بالگرد RH برای اولین بار، افتتاح اولین برج هم خطی تخصصی نداجا به منظور هم خطی سامانه های سلاح و کنترل آتش ناوهای موشک انداز هستند.

وی درباره تعمیرات اساسی و اورهال سطح W6 موتورهای MTU538 گفت: موتورهای دیزل مدل MTU538 با سطوح تکنولوژی بالا مشکلات خاصی را برای مدیریت نگهداری و تعمیر به وجود آورده بود که با تحقیقات صورت گرفته و رصد همه عیب های حادث شده و براساس اصول تعمیرات پیشگیرانه تعمیرات اساسی این گونه موتورها در بالاترین سطح تعمیرات پیشگیرانه (W6 ) که تا مرحله دمونتاژ، بررسی و برطرف کردن اشکال میل لنگ پیش می رود به دست توانمند رده های فنی اجرا شده است.

زمینی افزود: اورهال و عملیاتی کردن این موتورها گامی جدی در حوزه خودکفایی همه جانبه از قطعات و حرکتی در جهت بومی ساختن این گونه موتورها و نیز افزایش قابلیت ریسک و اعتماد به نفس کارکنان فنی و مهندسی نداجا است که با این امر دروازه ورود به تعمیرات اساسی همه موتورها از این کلاس را میسر ساخته است.

وی در باره داک خشک یکهزار تنی نیز گفت: طرح ایجاد حوضچه خشک به عنوان محملی برای بالاآوری و به آبدهی یگانهای شناور سطحی و زیرسطحی در امر تعمیرات زیرآبی و دوره ای و گامی در جهت استفاده موثر و بهینه از فضا و امکانات موجود در مجموعه کارخانه جات منطقه دوم دریایی و گسترش ایستگاههای تعمیراتی نداجا است.

زمینی افزود: با بهره برداری از این طرح ظرفیت بالاآوری و دوره تناوب تعمیرات شناورها و نگهداری آنها بیشتر از پیش شده که ضمن استقلال در امر تعمیرات از هدر رفت سرمایه های ملی جلوگیری و باعث رونق صنعت دریایی کشور می شود.

وی در مورد سامانه سوخت گیری بالگرد RH گفت: با عنایت به فناوریهای بسیار پیچیده و پیشرفته موجود در سامانه ها در یگانهای پروازی نظامی و انحصار آن به کشورهای اروپایی و آمریکا مجموعه فنی نداجا برآن شد تا برای نخستین بار نسبت به عملیاتی کردن سامانه سوخت گیری هوایی اسکادران بالگرد RH اقدام کند.

بنا به اظهار وی با بهره برداری از این سامانه همه اسکادران بالگردهای RH از قابلیت سوخت گیری هوایی برخوردار شده و درمواقع لزوم و بحران مولفه ای مهم درعملیات ها است.

دریادار دوم زمینی در باره هم خطی سامانه های سلاح و کنترل آتش ناوهای موشک انداز گفت: همه اقدامات مورد نیاز برای افتتاح و عملیاتی کردن برج هم خطی شامل اقدامات طراحی، ساخت و نصب برج کالیمشن به دست توانمند کارکنان فنی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی انجام شده است.

وی گفت: یکی از مهمترین کاربردهای این دستاورد انجام هم خطی سامانه های سلاح و کنترل آتش ناوهای موشک انداز است.

مدیرو مجری احداث طرح داک خشک منطقه دوم نیروی دریایی ارتش نیز گفت: با ساخت این حوضچه خشک به دست متخصصان توانمند نیروی دریایی ارتش 80 درصد در هزینه ها صرفه جویی شده است.

'علی اکبرعلیزاده ' افزود: برای ساخت این حوضچه با 70 متر طول، 28 متر عرض، 3.5 متر عمق و آبخور شناور سه متر حدود 20 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی گفت: درساخت این داک 60 متخصص داخلی 83 هزارو 500 نفر ساعت از مرداد سال 85 تاکنون کار اجرایی انجام داده اند.

کد خبر 280233

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha