همشهری آنلاین: وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه پس از نشست ائتلاف تحت رهبری این کشور، گفت اقدام نظامی برای نابودی داعش کافی نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جان کری وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه پس از نشست ائتلاف تحت رهبری این کشور، گفت اقدام نظامی برای نابودی داعش کافی نیست.

وی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در این نشست بیانیه‌ای مشترک صادر کرده‌اند، گفت در این بیانیه همه طرف‌ها با اعلام حمایت از اقدامات ائتلاف، تصریح کرده‌اند که باید با «ایدئولوژی مسموم» داعش مبارزه کرد و راه‌های انتقال مبالغ مالی و پیوستن نیروهای جدید به این گروه را مسدود کرد.

وزیر خارجه آمریکا که امروز دیداری هم با «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق داشت، گفت اتحاد عراق بهترین راه برای مقابله با خطر گروه‌های تروریستی است. وی تصریح کرد که دولت جدید عراق گام‌هایی در این راستا برداشته است.

وی با اشاره به حملات هوایی علیه مواضع داعش، گفت در این مدت پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته و روند پیشروی‌های این گروه متوقف شده است.

«جان کری» در ادامه در پاسخ به این سوال که در صورت بازپس‌گیری مناطق تحت کنترل داعش آیا برنامه‌ای برای بازسازی این مناطق وجود دارد یا نه، گفت این مسئله در دیدار امروز با آقای عبادی مطرح شده و او انتظار دارد که کشورهای منطقه در زمینه تأمین منابع بازسازی همکاری کنند.

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگار بلومبرگ مورد گزارش‌های منتشر شده در مورد حملات هوایی ایران در عراق و همچنین اینکه آیا زمان همکاری نظامی با ایران فرارسیده،‌ گفت: «بگذارید اول بگویم که من نمی‌خواهم در مورد اقدامات دیگر کشورها در عراق صحبت کنم، این دولت عراق است که باید در این رابطه اظهار نظر کند. ما اقدامات خود را با دولت عراق هماهنگ می‌کنیم و از دولت عراق هم انتظار داریم که هماهنگی‌ها را انجام دهد. در سیاست ما در زمینه هماهنگی یا عدم هماهنگی نظامی با ایران تغییری صورت نگرفته است. اکنون هماهنگی نظامی با ایران نداریم و فعلا هم برنامه‌ای برای انجام هماهنگی وجود ندارد.»

وی افزود: «فکر می‌کنم ناگفته روشن است که اگر ایران در یک منطقه مشخص اقدامی را علیه داعش انجام می‌دهد و اگر این اقدام به داعش محدود می‌ماند و تأثیرگذار است، نتیجه کلی آن مثبت خواهد بود. اما این چیزی نیست که ما آن را هماهنگ کنیم، این انتخاب و تصمیم دولت عراق است.»

کد خبر 280067

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha