همشهری آنلاین: همایش «مقابله با تروریسم و افراط گرایی» با حضور ۷۰۰ تن از اندیشمندان مسیحی و مسلمان از ۱۲۰ کشور آغاز به کار کرد.

به گزارش رسا، همایش «مقابله با تروریسم و افراط گرایی» در مصر با سخنرانی احمد الطیب، شیخ الازهر این کشور و تواضروس دوم، پاپ اسکندریه آغاز به کار کرد.

در این همایش 700 تن از اندیشمندان مسیحی و مسلمان از 120 کشور مشارکت کردند. اندیشمندان جهان در این همایش دو روزه قرار است که به بررسی راه کارهای مقابله با تروریست و افراط گرایی در جهان بپردازند.

در پایان این همایش که یکی از بزرگترین گردهمایی بین‌المللی در تاریخ دانشگاه الازهر مصر محسوب می‌شود، انتظار می‌رود قطعنامه‌ای در راستای ریشه کن کردن خشونت، تروریسم و نیز تصحیح مفاهیم غلط صادر شود.

در این همایش بین‌المللی که با ریاست احمد الطیب، شیخ الازهر مصر برگزار می‌شود، نماینده‎های از کشور‎های اسلامی همانند ایران، لبنان، نیجریه، امارات، اردن، عربستان، پاکستان، تونس، الجزایر، سودان، سومالی و ... حضور دارند.

دانشگاه الازهر در چند روز گذشته برای برگزاری همایش «مقابله با تروریسم و افراط گرایی» تبلیغات گسترده‎ای را در رسانه‎های جهان آغاز کرده بود و احمد الطیب مدعی بود که این همایش بدون در نظر گرفتن علایق و اختلافات سیاسی برگزار خواهد شد ولی با این حال کشورهای همانند قطر و ترکیه به دلیل اختلافات سیاسی با مصر در این همایش حاضر نشدند.

سفیران کشورهای عربی، اسلامی و غربی و نیز برخی از وزیران آموزش عالی، اوقاف مصر و نمایندگان ایزیدی‌های عراق از دیگر مهمانان این همایش هستند.

گفتنی است با پیدایش جریان‎های تروریستی و گسترش افکار تکفیری در جهان رهبران و علمای ادیان‎های مختلف جهان همایش و کنفرانس‎های متعددی را برای مقابله و ریشه کن کردن تروریسم در جهان برگزار کردند. کنگره جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام از جمله این همایش‎های بود که چند روز گذشته در شهر قم برگزار شد.

کد خبر 280042

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha