چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال با رقم خوردن اولین شکست تیم مهرام مقابل دانشگاه آزاد سپری شد.

Mahram-Daneshgah

به گزارش روابط عمومي فدراسيون بسكتبال، در یکی از جذاب‌ترین بازي‌های این فصل لیگ برتر، مهرام و دانشگاه آزاد روبه روی هم صف‌آرایی کردند.

قفل این دیدار در حالی که تا دو دقیقه ابتدایی گلی در بر نداشت با پرتاب سه امتیازی مهراد آتشی باز شد. لحظاتی بعد از این گل نیز دانشگاه آزاد با پرتاب حامد حسین‌زاده به اولین سه امتیاز خود رسید.بازی نزدیک و پایاپای این دو تیم در کوارتر اول 19 بر 16 به سود مهرام خاتمه یافت.

در کوارتر دوم بازیکنان دانشگاه آزاد عملکرد بهتری در دفاع و حمله داشتند و ابتدا با توپ‌ربایی زیبای رسول مظفری 28 بر 27 پیش افتادند و در ادامه نیز با پرتاب سه امتیازی حامد حسین‌زاده اختلاف بازی را به 10 امتیاز رساندند. سجاد مشایخی با کسب دو امتیاز و فرید اصلانی با پرتاب سه امتیازی خود اختلاف را به 5 امتیاز کاهش دادند، اما تلاش بازیکنان دانشگاه آزاد در این تایم برتری 23 بر 13 را به دنبال داشت که در نهایت منجر به پیروزی 39 بر 36 تیم دانشگاه آزاد در نیمه نخست بازی بود.

در نیمه دوم در حالی که برتری از آن تیم دانشگاه بود و اختلاف به 10 امتیاز هم رسید، سجاد مشایخی با یک فرار و پرش زیبا موفق شد اختلاف به وجود آمده را کم کند، اما در پایان کوارتر سوم هم این دانشگاه آزاد بود که با نتیجه 58 بر 53 به برتری رسید.

نقطه اوج این بازی کوارتر چهارم بود؛ زمانی که امتیازها در عدد 63 مساوی شد وحید دلیرزهان در ضد حمله دو امتیاز مهرام را پیش انداخت، اما در دو دقیقه پایانی دانشگاه آزاد 69 بر 67 از حریف خود پیشی گرفت و با 7 امتیاز پیاپی که در یک دقیقه پایانی به دست آورد، در نهایت موفق شد با نتیجه 77 بر 70 این بازی حساس را به سود خود خاتمه دهد.

در ادامه ليگ برتر سه ديدار ديگر نيز انجام شد.

پتروشیمی بندر امام در مصاف خانگی خود مقابل پالایش نفت آبادان با نتایج 18 بر 11 و 22 بر 11 در کوارترهای اول و دوم به برتری رسید. اختلاف 18 امتیاز به وجود آمده در نیمه نخست کار نفت آبادان را برای جبران نتیجه سخت‌تر نمود .بازیکنان نفت موفق شدند در کوارتر سوم اختلاف بازی را به 13 امتیاز کاهش دهند و 19 بر 14 در این تایم بازی تیم برتر باشند، اما در کوارتر پایانی تسلط توپ و میدان از آن بازیکنان پتروشیمی بندرامام بود و این دیدار در نهایت با پیروزی 75 بر 49 میزبان به پایان رسید.

صنایع پتروشیمی ماهشهر حریف پمیناي اصفهان بود. در این دیدار پمینا موفق شد در کوارتر اول 12 بر 19 پیش بیافتد، در کوارتر دوم برتری با نتیجه 16 بر 10 از آن صنایع پتروشیمی ماهشهر بود تا نیمه نخست با نتیجه نزدیک 29 بر 28 به سود پمینا خاتمه یابد. کوارترهای سوم و چهارم نیز با برتری تیم میهمان در جریان بود و بازیکنان اصفهان موفق شدند با ثبت نتیجه 51 بر 62 به دومین پیروزی این فصل خود دست یابند.

یکی دیگر از زیباترین بازی‌های این هفته مصاف تیم‌های هفت الماس قزوین و ثامن مشهد بود. تیم ثامن که در این دیدار از امتیاز میزبانی نیز سود می‌برد در حالی که درکوارتر اول با نتیجه 15 بر 19 مغلوب حریف خود شد، در کوارتر دوم با نتیجه 22 بر 21 به پیروزی رسید. با این وجود در مجموع دو کوارتر، نیمه نخست با برتری 40 بر 37 فولاد هفت الماس خاتمه یافت.

در کوارتر سوم، بازی پایاپایی را از هر دو تیم شاهد بودیم که در نهایت با برتری 62 بر 55 میزبان تمام شد. در کوارتر چهارم تیم ثامن مشهد با جبران اختلاف به وجود آمده موفق شد بازی را در پایان وقت‌های قانونی در امتیاز 74 به تساوی بکشاند، اما در نهایت در وقت‌های اضافه بازیکنان قزوین با استفاده بهتر از موقعیت‌های به دست آمده موفق شدند با نتیجه 87 بر 79 تیم پیروز این میدان باشند.

 

کد خبر 279994

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha