همشهری آنلاین: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با استقبال از احیای سازمان مدیریت گفت: امیدواریم احیای این سازمان، بودجه را در مسیر منطقی خود قرار دهد.

مهر نوشت: یحیی آل اسحاق در جلسه امروز هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با ابراز امیدواری نسبت به اینکه بودجه سال 94 کل کشور به موقع به مجلس برود، گفت: فروش نفت با توجه به قیمت و مصارف آن در بودجه باید مدنظر قرار گیرد و این در شرایطی است که دولت نگران شرایط قیمتی نفت نیست.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران افزود: ظاهرا اثر نفتی که فروخته می شود، در بودجه 3 ماه بعد خود را نشان خواهد داد، بنابراین کاهش قیمت نفت از دیدگاه دولت برای بودجه سال 93 جای نگرانی ندارد و برای سال 94 هم دولت قیمت نفت در بودجه را به 70 دلار کاهش داده است.

وی تصریح کرد: البته در کنار موضوع قیمت نفت چندین نکته باید در بودجه سال 94 کل کشور لحاظ شود؛ به این معنا که بدهی دولت به نهادها و پیمانکاران که هم اکنون یک معضل جدی است، باید مدنظر قرار گیرد که البته دولت در عناوین بودجه عنوان کرده که بدهی خود را به این نهادها از جمله سازمان تامین اجتماعی، بانکها و سایر نهادها پرداخت خواهد کرد.

آل اسحاق گفت: نگاه باید به بودجه یک بازنگری جدی شود؛ به این معنا که در رابطه با بودجه به تکلیف شرح وظایف دولت مشخص شده و پس از آن بودجه، متناسب با زمان و مکان تدوین شود چرا که در غیر این صورت کسری بودجه و وابستگی به نفت را شاهد خواهیم بود.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با استقبال از احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی، گفت امیدواریم احیای این سازمان بتواند بودجه را در مسیر منطقی خود و متفاوت از سالهای گذشته قرار دهد.

وی در ادامه در خصوص مذاکرات اخیر ایران با گروه 1+5 خاطرنشان کرد: در هفته های گذشته موضوع مذاکرات ایران با گروه 1+5 در راس اخبار قرار گرفت، این در شرایطی بود که 5 کشوری که مقابل ایران قرار داشتند، از پشتیبانی های پشت صحنه برخوردار بودند در حالی که تیم ایران با 16 نفر مذاکره می‌کردند و همه متفق القول هستند که تیم مذاکره کننده منصفانه وارد بحث شده است.

وی اظهار داشت: آنچه که حاصل شد، کار بسیار عمده ای است که به نظر صاحبنظران اگر توافقات اجرایی شود،اتفاقات مهمی رخ خواهد داد.

آل اسحاق گفت: البته توافق باید بر روی موضوعاتی صورت گیرد که بالغ بر 30 سال بر سر آن اختلاف بوده است اما اگر توافق انجام شود کار بزرگی رخ خواهد داد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران افزود: آنچه که در این توافق حاصل شده، آن است که تمامی طرفین به این اقرار دارند که برنامه هسته ای ایران به عقب برنخواهد گشت و در بسیاری از جهت‌ها رو به پیشرفت است اما باید انسجام ملی با توجه به سلیقه های مختلف در کشور در این خصوص حاصل شود.

وی ادامه داد: بعد از مذاکرات نوع انتظارهای طرف‌های مقابل رو به جلو است و همه به دنبال این هستند که مسائل بعدی را با مذاکره حل کنند.

آل اسحاق افزود: طرف‌های ما باید بدانند که ایران زیر بار زور نمی‌رود، با منطق عمل خواهد کرد و به زیاده خواهی توجهی نخواهد داشت.

وی گفت: البته برخی انتظار داشتند فضای روانی کشور بعد از مذاکرات به هم بریزد که خوشبختانه چنین اتفاقی رخ نداد.

کد خبر 279924

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha