مسئولان همچنان نسبت به تخلیه فاضلاب شهری در اراضی جنوب تهران هشدار می‌دهند و اعلام می‌کنند که این مسئله با آلوده کردن صیفی‌جات و سبزی‌جات می‌تواند به سلامت شهروندان آسیب برساند.

سبزی کاری-فاضلاب

 رئيس ستاد محيط‌زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران هم عنوان كرده كه فاضلاب شهر تهران به آلاينده‌ها آلوده بوده و محصولاتي كه از اين فاضلاب آبياري شده و توليد مي‌شوند، درصورتي كه پايش نشده باشند، ممكن است باعث به خطر افتادن سلامت شهروندان شود. اينطور كه علي‌محمد شاعري گفت به همين منظور براساس پايش‌ها محصولاتي كه در سازمان ميادين ميوه و تره‌بار عرضه مي‌شوند، از هر حيث مورد آزمايش قرار مي‌گيرند.

رئيس ستاد محيط‌زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران با اشاره به اينكه سازمان ميادين ميوه و تره‌بار به‌صورت مرتب اين محصولات را مورد بررسي قرار مي‌دهد، افزود: «حفظ سلامت شهروندان ازجمله ضروريات مديريت شهري است و شهرداري تهران از هر نظر اين موضوع را پيگيري خواهد كرد.»

مديرعامل شركت ساماندهي صنايع و مشاغل تهران اما از جنبه ديگري راجع به مسئله آلوده شدن محصولاتي كه در جنوب شهر تهران كشت مي‌شوند، سخن گفت. رضا قديمي اظهار كرد: «يكي از مسائلي كه باعث آلوده شدن آب‌هاي زيرزميني مي‌شود به فعاليت صنف آبكارها در سطح شهر برمي‌گردد. به‌عبارت دقيق‌تر حدود 800 واحد آبكاري در تهران وجود دارد كه بر اثر فعاليت آنها فلزات سنگين به داخل زمين مي‌رود.» اينطور كه قديمي گفت پساب اغلب اين واحدها كنترل نمي‌شود و بدين‌ترتيب فلزات سنگين به سمت صيفي‌كاري‌ها و سبزي‌كاري‌هاي جنوب‌شهر مي‌رود كه براي سلامت شهروندان بسيار مضر بوده و سرطان‌زاست. به‌گفته وي آبكارها بخشي از چرخه توليد هستند و نمي‌شود آنها را حذف كرد اما بايد هدايت شوند.

مديرعامل شركت ساماندهي صنايع و مشاغل تهران اعلام كرد: امسال اين صنف با همكاري وزارت صنعت، معدن و تجارت و مجمع صنفي به شهركي صنعتي در شرق تهران منتقل مي‌شوند و به همين‌خاطر به‌زودي آلودگي آبي ناشي‌از فعاليت آبكارها رفع مي‌شود.

به هرحال مسئله آلودگي آب دشت‌هاي صيفي‌كاري و سبزي‌كاري جنوب تهران بحث امروز و ديروز نيست و اين موضوع هميشه دغدغه شهروندان تهراني بوده و هست. اين در حالي است كه گفته مي‌شود آب تأمين‌شده زمين‌هاي پايين‌دست تصفيه‌خانه جنوب تهران پاك است و احتمال آلودگي آب در زمين‌هاي بالادست تصفيه‌خانه وجود دارد.

کد خبر 279584

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha