شهردار تهران روز پنجشنبه در مراسم افتتاح مرکز نگهداری شبانه‌روزی کودکان بهشت امام رضا(ع) با تأکید بر اینکه باید با روحیه جهادی و تعهد اجتماعی به آسیب‌های جامعه رسیدگی کنیم، گفت: امروز توجه به فقرا و قشر آسیب‌پذیر شهر از نمونه بارز فرهنگ بسیجی است.

قالیباف

محمدباقر قاليباف در اين مراسم اظهار كرد: وظيفه خود مي‌دانم به‌عنوان يك شهروند و يك خدمتگزار از برادر عزيزم جناب آقاي اصلاني-مدير تشكل مردمي خيريه كودكان بهشت امام رضا(ع)- كه براي اين مجموعه خيريه زحمات زيادي كشيده‌اند، تقدير و تشكر كنم.

شهردار پايتخت با اشاره به اينكه شايد يكي از الطاف خداوند به وي اين بوده است كه درهمان سال‌هاي ابتدايي حضور وخدمت در شهرداري تهران، با فرزندان اين مجموعه در زيارت امام رضا(ع) آشنا شده است، گفت: نخستين افطار را نيز به مجموعه بهشت امام رضا(ع) رفتم و در جمع اين فرزندان با جناب آقاي اصلاني آشنا شدم. ايشان هم به ما اعتماد كردند و ما همراهشان شديم. وي تصريح كرد: ما بايد انجام وظيفه كنيم تا فعاليت‌هاي اين مجموعه بيش از پيش به جلو رود.

شهردار تهران با بيان اينكه روزي شاهد مجاهدت و فرهنگ بسيجي در ميدان جنگ بوديم، خاطرنشان كرد: درحال حاضر نيز بسيجيان زمان ما افرادي مثل آقاي اصلاني و همراهانشان هستند. قاليباف با تأكيد بر اينكه بايد با روحيه جهادي و تعهد اجتماعي به آسيب‌هاي جامعه رسيدگي كنيم، گفت: امروز توجه به فقرا و قشر آسيب پذير شهر از نمونه بارز فرهنگ بسيجي است.

وي تصريح كرد: درحال حاضر دغدغه ما نيازمندي مادي اين كودكان نيست بلكه در كنار مسائل مادي نيازمنديم كمك كنيم تا اين عزيزان توانمند شوند. وي با بيان اينكه در حال حاضر برنامه نذر فرهنگي را درپايتخت دنبال مي‌كنيم، افزود: ما بعضي اوقات از خانواده‌ها كمك مالي نمي‌خواهيم بلكه نيازمند وقت آنان هستيم تا بتوانند نقش پدري، خواهري، مادري، برادري و شهروندي خود را ايفا كنند.

قاليباف در بخش ديگري از سخنانش گفت: امروز يكي از مهم‌ترين رويكردهاي شهرداري تهران توجه به مسائل اجتماعي در پايتخت است. شهردار تهران با تأكيد بر اينكه مردم شهر و كشور ما محب اهل‌بيت و پيرو فرهنگ قرآني هستند، گفت: بدون شك اگر با اين مردم كه روحيه‌اي برگرفته از فرهنگ قرآني دارند و حب اهل‌بيت در دلشان است، به‌درستي ارتباط برقرار كنيم، مي‌توانيم بر آسيب‌ها و مشكلات اجتماعي شهر فائق آييم و بخشي از نابساماني‌ها را ساماندهي كنيم. وي افزود: اميدواريم اينگونه فعاليت‌ها به‌صورت كاملا مردمي پيش برود و شهرداري تنها بسترسازي كند.

  • برنامه‌هاي جدي مديريت شهري براي آسيب‌هاي اجتماعي

شهردار تهران در حاشيه افتتاحيه مركز شبانه روزي كودكان بهشت امام رضا(ع) نيز يكي از رويكردهاي اصلي شهرداري تهران را توجه به مسائل اجتماعي مخصوصا آسيب‌هاي آن عنوان كرد و گفت: بررسي و حل مشكلاتي نظير اعتياد، طلاق و كارتن خوابي را در شهر در برنامه خود داريم و قطعا اقدامات جدي‌تر و اساسي تري را نسبت به گذشته دراين حوزه انجام خواهيم داد.

محمدباقر قاليباف ضمن بيان مطلب فوق اظهار كرد: يك بخش از جامعه ما را فرزنداني تشكيل مي‌دهند كه هم يتيم هستند وهم معلول و به غيرخدا كه همه‌‌چيز وهمه كس است، داشته ديگري ندارند. وي افزود: عزيزان ما در خيريه بهشت امام رضا(ع) ساليان سال است كه توفيق دارند نوزاداني را كه از بچگي بدون سرپرست و خانواده هستند، به‌خصوص آنهايي كه معلول نيز هستند، بزرگ كرده و تربيت كنند.

زحمتكشان اين مؤسسه توفيق داشته‌اند در تربيت كودكان خود موفق عمل كنند و پيشقراولان آنان را نيز به دانشگاه بفرستند كه اين حركت قابل تحسين است. شهردار تهران با بيان اينكه اميدواريم مجموعه جديدي كه امروز افتتاح شده است، بتواند محيط بهتر و مناسب‌تري را به نسبت شرايط امروز اين كودكان آماده كند، گفت: ان‌شاءالله مردم ما همت كرده و بيش از پيش در اينگونه عرصه‌ها حضور پيدا مي‌كنند.

قاليباف با بيان اينكه اميدواريم شهروندان دست‌به‌دست مديريت شهري بدهند كه بهتر از گذشته بتوانيم به يتيمان به‌خصوص معلولان يتيم شهر كمك كنيم، تأكيد كرد: يكي از دغدغه‌هاي امروز شهرداري پايتخت مسائل آموزشي، تربيتي و كرامت شهروندان به‌خصوص فقرا و نيازمندان شهر است. وي همچنين گفت: با اطمينان اعلام مي‌كنم، موضوع ساماندهي كارتن خواب‌ها، كودكان كار و رسيدگي به آسيب‌هاي اجتماعي را بيش از گذشته در برنامه خود داريم.

شهردار تهران در پايان اظهار كرد: احتمالا تا قبل از اتمام سال‌جاري به شهروندان خواهيم گفت كه در اين حوزه چه اقداماتي قرار است انجام دهيم و آنان چه كمكي مي‌توانند در اين خصوص به مديريت شهري بكنند. اميدوارم سال آينده چهره شهرمان را در حوزه‌هاي مختلف متفاوت‌تر از گذشته ببينيم.

کد خبر 279404

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha