همشهری آنلاین: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رمز موفقیت، پیروزی و بقای نظام جمهوری اسلامی بسیج ۲۰ میلیونی است.

 محمدعلی جعفری

به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری روز چهارشنبه در تجمع بزرگ بسیجیان کرمان با عنوان 'شکوه مقاومت' با اشاره به پنجم آذر سالگرد صدور فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفان در سال 1358 افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مشخص شد که دشمن اصلی این ملت آمریکای جهانخوار است.

وی با بیان اینکه هنوز یک سال از تشکیل بسیج 20 میلیونی به فرمان امام نگذشته بود که جنگ را بر کشور ما تحمیل کردند، گفت: این پیش بینی و دور اندیشی امام راحل را می رساند که چگونه با رهبری های خود انقلاب را به ثمر رساند و در ابعاد دیگر نیز پیش بینی هایی کرده اند.

وی بسیج را نعمت بزرگی دانست و اظهار کرد: با تشکیل بسیج این کشور تضمین شد و در برابر توطئه های مختلف در عرصه های متفاوت ایستاد.

فرمانده کل سپاه با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی و محاسبه دشمنان در مدت زمان چند روز برای از پا درآوردن نظام جمهوری اسلامی و جلوگیری از گسترش انقلاب، افزود: صدام خیال می کرد می تواند با لشکرهای قدرتمند خود بخشی از خاک میهن ما را به اشغال خود درآورد.

وی ادامه داد: البته محاسبه دشمن بدون در نظر گرفتن توان مردمی و بسیج درست بود.

وی گفت: با گذشت یک یا دو سال از پیروزی انقلاب اسلامی طبیعی بود که ارتش آمادگی کامل را نداشته باشد و دشمن این را خوب می دانست.

سردار جعفری ادامه داد: با وجود تصمیمات مزدوران و عوامل دشمن که هنوز در ارتش وجود داشتند و البته در زمان رییس جمهور خائن وقت، ارتش آمادگی لازم را برای مقابله با دشمن نداشت.

وی گفت: دشمن از اینکه مردم ایران مومن، متعهد و پاسخ دهنده به متجاوزان هستند غافل بود و محاسبه نیروی سرنوشت ساز بسیج را نکرده بودند که این نیرو محاسبات دشمن را بهم ریخت.

فرمانده کل سپاه با اشاره به حضور همه جانبه مردم از روزهای نخستین جنگ در جبهه ها و مقاومت های مردمی، تاکید کرد: با استفاده از امکانات ارتش توانستیم پیروز شویم.

وی تصریح کرد: بعد از چند وقت هماهنگی خوبی بین نیروهای مردمی و ارتش ایجاد و عملیات های پیروزمندانه ای حاصل شد.

سردار جعفری، گفت: با گذشت یک سال و هشت ماه از آغاز جنگ ما توانستیم به کمک مردم و نیروهای ولایتمدار و دلاور دشمن را از خاک کشور بیرون کنیم.

وی ادامه داد: معجزه الهی بود که ایران تنهای تنها در مقابل همه کشورها که مقابل ایران سکوت کرده بوده یا صدام را حمایت می کردند بایستد و مقاومت کند.

وی با طرح این سووال که چرا امروز برای حل مسایل و مشکلات کشور از تجربه و ظرفیت عظیم مردمی استفاده نمی کنیم؟ گفت: این سووال جای بحث و بررسی زیاد دارد.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: بسیج و بسیجی در کشور ما یک معجزه الهی است که بسیاری از کشورهای دنیا بعد از جنگ درصدد ایجاد این ظرفیت در کشورهای خود بودند و البته آنها نمی دانستند این نوع حرکت بستگی به ایمان و اعتقاد مردم دارد و برگرفته از باور دینی و مکتب تشیع است.

وی گفت: حرکت بسیجی بدون هدایت رهبری با عنوان ولایت فقیه معنا ندارد.

وی ادامه داد: این همان بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی و در واقع توسعه تفکر مقاومت و ایستادگی است که امروز در جهان بسرعت در حال گسترش است و در بسیاری از کشورها نتیجه داده است.

سردار جعفری گفت: در سوریه، عراق و لبنان اگر همین تفکر منتقل نشده بود امروز سرنوشت آنها معلوم نبود.

وی تاکید کرد: باید در هفته بسیج به مبانی تفکر این واقعه پی ببریم و به درس هایی که این حرکت مردمی به دنبال داشته توجه و در این واقعه ها راه خود را برای آینده پیدا کنیم.

وی گفت: امروز جبهه گسترده انقلاب اسلامی را مشاهده می کنیم و می بینیم که آمریکا و اسراییل هرچه تلاش و برنامه ریزی می کنند موفق نمی شوند.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: این موضوع به خاطر ایده و حرکت جدیدی است که به دنبال انقلاب اسلامی از ایران آغاز شده و به منطقه گسترش یافته و مانع تحقق اهداف شوم استکبار و نظام سلطه است.

وی گفت: امروز متاسفانه شعار اصلی انقلاب یعنی ایستادگی مقابل نظام سلطه با فشارهای اقتصادی و تحریم های دشمن علیه کشور مقایسه می شود و این در حالی است که مردم ما می دانند این فشارهای سیاسی و فشارهای اقتصادی موجود به خاطر ایستادگی بر شعارهای اصلی و زیر بار حرف های زور آمریکا نرفتن است.

سردار جعفری افزود: اگر انقلاب اسلامی در دنیا زبانزد خاص و عام شده به خاطر همین ایستادگی است که بر گرفته از مکتب عاشورا و حرکت امام حسین (ع) است.

وی مولفه اصلی قدرت و عزت انقلاب اسلامی را شعار زیر بار زور نرفتن دانست و تاکید کرد: مولفه اصلی قدرتمان را نباید فراموش کنیم، و البته مردم جان مال و هستی خود را در راه اسلام فدا کردند و به خوبی این توصیه را می دانند.

وی ادامه داد: عزت و سربلندی انقلاب مسئله کوچکی نیست و این امر در ابراز ارادت به رییس جمهوری اسلامی ایران هنگام ورود به کشورهای دیگر مشخص است.

وی به محبوبیت امام حسین (ع) در دل های مردم جهان اشاره کرد و گفت: مردم ما نیز با تاسی به نهضت امام حسین (ع) جلوی زور و ستم ایستاده اند.

سردار جعفریی اظهار کرد: عزت و اقتدار نظام یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که نباید به سادگی آن را معامله کنیم و اصل نظام ما در مقابله با نظام سلطه است.

وی نقش بسیج را در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی تعیین کننده دانست و گفت: در فتنه سال 1388 که هشت ماه طول کشید و متاسفانه خطرش بیش تر از هشت سال جنگ تحمیلی بود مردم با هوشمندی مقابل این فتنه ایستادند و با اتکا به خدا از مقابل این فتنه عبور کردند و نتیجه این هوشاری واقعه نهم دی شد.

فرمانده کل سپاه گفت: نتیجه فتنه 88 ولایتمداری بیش از پیش مردم شد و موجبات ولایتمداری و اعتقاد برخی از مردم که تا آن زمان جایگاه ولی فقیه را به درستی نمی شناختند فراهم کرد.

وی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک فریضه واجب الهی اشاره کرد و گفت: متاسفانه به این امر به عنوان یک واجب الهی عمل نمی شود.

وی تاکید کرد: امروز در مجلس قوانین امر به معروف و نهی از منکر در جامعه در حال تصویب است تا بتوان این فرایض دینی را گسترش داده و به آن عمل کنیم.

سردار جعفری گفت: امنیتی که امروز در کشور ما حاکم است به دلیل حضور گسترده مردم در جامعه است و اگر ایران مانند برخی کشورهای اطراف که از ناامنی رنج می برند، نیست به دلیل این حضور و یکی از برکات بسیج است.

وی به حضور 10 هزار بسیجی اهل سنت در مرزها اشاره کرد و گفت: این افراد در حال دفاع از این مرزها هستند.

وی مرحله نخست انقلاب را سرنگونی رژیم طاغوت دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی پنج مرحله را برای انقلاب پیش بینی کرده اند.

سردار جعفری افزود: استقرار نظام اسلامی دیگر مرحله انقلاب اسلامی است.

وی گفت: نظام اسلامی امروز به برکت خون شهیدان بسیار مستحکم است به طوری که دشمن دیگر از سرنگون کردن این نظام ناامید شده است.

وی از اسلامی شدن دستگاه های نظام، اسلامی شدن جامعه، استقرار اخلاق اسلامی در جامعه به عنوان مراحل دیگر استقرار انقلاب اسلامی در جامعه نام برد و گفت: این مراحل بدون حضور مردم محقق نمی شود.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی راه طولانی در پیش رو دارد تا پرچم این انقلاب را به دست صاحب اصلی اش برساند.

وی با بیان اینکه امروز دل ملت عراق با ایران، مردم و انقلاب اسلامی است، گفت: دشمنان ما از تفکر دسته ای که همان سلفی گری و تکفیری است گروهی به عنوان داعش ساخت و همین امر عاملی برای جلب مردم عراق و سوریه به سمت ایران و انقلاب اسلامی شده است.

وی تصریح کرد: مردم این کشورها انقلاب اسلامی ایران را باور و مشاهده کردند تنها حامی آنها ایران است.

سردار جعفری با اشاره به اینکه امروز سردار حاج قاسم سلیمانی خار چشم دشمنان شده است، گفت: وی به عنوان یکی از بازماندگان دوران دفاع مقدس این ایستادگی و مقاومت را در عراق و سوریه به سرانجام می رساند.

وی با اشاره به مذاکرات هسته ای اخیر افزود: بخش قابل توجهی از ملت ما در مذاکرات هسته ای به این نتیجه رسیدند که آمریکا قابل اعتماد نیست.

وی اظهار کرد: اگر مذاکرات نتیجه مادی نیز نداشته باشد همین تجربه معنوی کافی است و امروز جبهه عظیم انقلاب اسلامی از مرزهای انقلاب فراتر رفته است.

فرمانده کل سپاه گفت: مقاومت نیز تا بیخ گوش اسراییل رفته و حتی در داخل فلسطین وجود دارد و باید به خاطر این همه نعمات خداوند را شکر کرد.

وی اضافه کرد: بسیجی در هر شغل و کسوت و سن و سالی باید با جان و مال در راه انقلاب مجاهدت کند.

وی گفت: مجاهدت تنها در با حضور در جبهه ها نیست بلکه در همه عرصه می توان با تفکر بسیجی مجاهدت کرد.

سردار جعفری افزود: حرکت جهادی یعنی اینکه بدانیم هر حرکتی که انجام می دهیم دشمنی در مقابلش حضور دارد.

وی تاکید کرد: حرکت اقتصاد مقاومتی باید توسعه پیدا کند و با این حرکت می شود بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را برطرف کرد.

وی با اشاره به اینکه استاندار کرمان از رزمندگان دوران دفاع مقدس است، گفت: امروز افتخار خدمتگذاری مردم قدرشناس کرمان بر عهده آقای رزم حسینی است.

فرمانده کل سپاه اضافه کرد: قدر شرایط امروز و فرصت هایی که در این استان به خاطر وجود این رزمنده دوران دفاع مقدس و با تجربه های عرصه های مختلف مدیریتی و اقتصادی را بدانید.

وی حضور نماینده ولی فقیه در استان و فرمانده سپاه ثارالله در کرمان را نعمت برشمرد و گفت: همدلی، وحدت و هماهنگی امروز این استان با دیدگاه های بسیار نو استاندار کرمان در راستای توسعه فرصت خوبی است.

سردار جعفری تاکید کرد: همه اقشار مردم بخصوص بسیجیان استان نیز باید از این فرصت به وجود آمده در استان کرمان در راستای رفع مشکلات و توسعه اقتصادی استفاده کنند.

کد خبر 279246

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha