مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رادیوتلسکوپ‌ها به مناسبت پنجاهمین سالگرد اکتشافات مریخی، روز جمعه ده‌ها هزار پیام زمینی را به سوی مریخ ارسال خواهند کرد.

براساس گزارش MSNBC، فضاپيماي مرينر 4 در تاريخ 28 نوامبر 1964 سفر خود به مريخ را آغاز كرد و هفت ماه بعد ماموريت تاريخي خود را تكميل كرده و توانست از نزديكي مريخ پرواز كند و اولين تصاوير نماي نزديك از مريخ را به زمين ارسال كند. مرينر 4 در آن زمان تصاويري از جهاني خشك و دورافتاده را به ثبت رساند و اميد بسياري را كه مريخ را زميني ديگر تصور مي‌كردند، نااميد كرد.

شركتي به نام Uwingu به مناسبت پنجاهمين سالگرد اين روز تاريخي، قصد دارد 90 هزار نام، پيام و تصوير را روز جمعه در قالب پروژه‌اي به‌نام مرا به مريخ بتابان، با سرعتي نزديك به سرعت نور به‌سوي سياره مريخ بفرستد. اين پروژه از همه افراد دعوت مي‌كند تا با پرداخت هزينه پنج دلاري براي اسامي و 99 دلاري براي پيام‌هاي طولاني و تصوير، در ارسال اين پيام‌ها مشاركت كنند.

گروهي از افراد مشهور از جمله تعدادي هنرپيشه، كريس هدفيلد فرمانده سابق ايستگاه فضايي و لوري گارور قائم‌مقام سابق ناسا در اين پروژه مشاركت كرده‌اند و تصاوير يا پيام‌هاي خود را براي ارسال به مريخ تحويل اين شركت داده‌اند.

مطمئنا اين پيام‌ها توسط كسي روي مريخ خوانده نشده و به ثبت نخواهند رسيد،‌اما مسئولان پروژه آرشيوي از آنها را روي زمين نگه‌خواهند داشت.

کد خبر 279229

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha