همشهری آنلاین: نام ۹ تصویرگر ایرانی کتاب‌های کودک و نوجوان در میان منتخبان اولیه‌ آسیایی جشنواره بین‌المللی کتاب کودک جزیره نامی کره جنوبی قرار گرفت.

جشنواره کره

به گزارش مهر؛ جشنواره نامی یا نامبوک از سال 2005 در جزیزه نامی که یکی از حامیان جایزه هانس کریستین اندرسن در کره جنوبي است، برگزار می‌شود. 

مین بیونگدو کاشف و صاحب جزیره نامی، از حدود 50 سال پیش حمایت خود از انجمن‌های هنری را آغاز کرد و کمک‌های مالی او شامل انجمن‌های موسیقی، برگزاری برنامه‌های هنری و کمک به نویسندگان کتاب‌های کودکان شده است.   

بر همین اساس در مرحله‌ اولیه، ثبت‌نام از تصویرگران به صورت آن‌لاین صورت گرفت و پس از داوری اولیه لیستی از سوی هیات‌داوران برای مرحله دوم انتخاب شد.

در این میان و بر اساس اطلاعات دریافتی، از بین تصویرگران انتخابی در مرحله‌ی اول حدود 49 درصد سهم آسیا است که نام 9 نفر ایرانی نیز در میان آنان به چشم می‌خورد. 

در همین حال 2 اثر متعلق به کتاب‌های کانون به نام‌های «پرنده‌ای که شبیه هیچ پرنده‌ای نبود» با تصویرگری ملیکا سعیدا و «سلیمان و بلقیس» با تصویرگری زنده‌یاد علی عامه کن در بین این آثار دیده می‌شود.

یکتا جبلی، نرگس محمدی، علی دلاوند، رضا دلاوند،زهرا محمدنژاد، حسن عامه‌کن و آذر تیموری دیگر تصویرگران ایرانی برگزیده‌ مرحله‌ اول این جشنواره هستند.

این جزیره که هر سال حدود ۲ و نیم میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند به‌ عنوان یکی از حامیان فرهنگ بصورت عام و کتاب‌های کودک به‌ صورت خاص در سال 2013 برای اولین بار مسابقه تصویرگری کتاب کودک نامبوک را برگزار کرد.

جوایزی نیز شامل جایزه اول به‌مبلغ 5000 دلار آمریکا و دعوت به مراسم اهداء جوایز، دو جایزه طلایی جزیره 2000 دلار آمریکا و دعوت به مراسم اهداء جوایز، پنج جایزه سبز جزیره و 1000 دلار آمریکا و ده جایزه مخصوص به برگزیدگان اهدا می‌شود.

کد خبر 279019

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha