پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: همزمان با اجرای برنامه سوگ چامه‌ها (اجتماع آیینی هنرمندان) تئاتر زخمه بر رمل به کارگردانی آتیلا پسیانی اجرا می‌شود و همچنین علی نصیریان، امیرحسین مدرس و الهام پاوه‌نژاد در ادامه برنامه‌های سوگ چامه‌ها اقدام به مقتل خوانی در خیمه ۱۰ می‌کنند.

علی نصیریان

به گزارش فارس؛ در ادامه اجتماع آیینی هنرمندان قرار است علی نصیریان بازیگرسرشناس سینما و تلویزیون 30 آبان ماه، الهام پاوه نژاد پنج شنبه 29 آبان ماه با حضور در خیمه 10 مقتل خوانی می کنند.

همچنین قرار است آتیلا پسیانی؛ هنرمند برجسته‌ تئاتر و سینما؛ نیز در روز‌های جمعه و شنبه- 30 آبان و اول آذرماه- نمایش «زخمه بر رمل» را اجرا کند.

امیر حسین مدرس و غلامحسین کویتی‌پور از دیگر هنرمندان حاضر در برنامه سوگ چامه ها هستند که پنج شنبه کویتی پور و جمعه 30 آبان ماه امیر حسین مدرس با حضور در خیمه 10 نوحه های عاشورایی را زمزمه می کنند.

«سوگ چامه‌‌ها» عنوان اجتماع آیینی اصحاب فرهنگ و هنر است که با هدایت و کارگردانی حسین پارسایی در 10 خیمه‌ی برپا شده در برج میلاد برگزار می‌شود.

نقالی، پرده‌خوانی، چاووش‌خوانی، شروه‌خوانی و همچنین اجرای مراسم‌هایی چون فانوس‌گردانی، تشت‌گذاری و گهواره گردانی از جمله برنامه‌هایی دیگر خیمه‌های «سوگ ‌چامه‌ها» است.

کد خبر 278509

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha