سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) برزیل را به عنوان میزبان مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال انتخاب کرد.

World League Logo

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، سطح یک لیگ جهانی والیبال 2015 با حضور هشت تیم در دو گروه از هشتم خرداد ماه سال 1394 آغاز می‌شود و دور مقدماتی آن تا 14 تیرماه پیگیری خواهد شد.

تیم‌های ایتالیا، برزیل، صربستان و استرالیا در گروه یک این رقابت‌ها و تیم‌های روسیه، آمریکا، لهستان و ایران در گروه دوم دور مقدماتی لیگ جهانی سال 2015 با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

بر اساس فرمول اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی والیبال، از هر گروه دو تیم برتر (چهار تیم) به مرحله نهایی صعود خواهند کرد که مسابقات مرحله نهایی را از 24 تیرماه به مدت پنج روز در برزیل برگزار خواهند کرد.

با توجه به این که تیم ملی برزیل میزبان مرحله نهایی لیگ جهانی سال 2015 در گروه اول دور مقدماتی قرار دارد، بنابراین از گروه یک سه تیم به مرحله نهایی صعود خواهند کرد و تیم‌های شرکت‌کننده در این گروه اقبال بیشتری برای حضور در مرحله نهایی خواهند داشت.

این در حالیست که در گروه دو از بین چهار تیم ایران، روسیه (پر افتخارترین تیم جهان)، آمریکا (قهرمان لیگ جهانی 2014) و لهستان (قهرمان رقابت‌های قهرمانی جهان 2014) تنها دو تیم برتر جواز حضور در مرحله نهایی را دارند.

لازم به ذکر است مرحله نهایی لیگ جهانی با حضور شش تیم شامل سه تیم اول گروه یک (دو تیم برتر و میزبان مرحله نهایی)، دو تیم اول گروه دو و تیم قهرمان سطح دو برگزار خواهد شد.

 

کد خبر 278260

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha