ضربه‌های سخت به گروه تروریستی داعش طی هفته‌های گذشته و پیشروی ارتش عراق باعث شد تا این گروه مجبور شود خشونت خود را از گذشته بیشتر کند تا شاید بتواند خود را از وضعیت بحرانی که در آن قرار گرفته نجات دهد.

داعش

اين گروه به همين‌خاطر  اقدام به انتشار فيلمي از سربريدن پيتر كاسيگ به همراه ۱۸نظامي سوري كرد كه در آن از خشونت بيشتري نسبت به گذشته استفاده شده است. در اين فيلم پيتر كاسيگ كه مسلمان شده بود در يك صف در كنار نظاميان سوريه‌اي ديده مي‌شود. برخلاف فيلم‌هاي قبلي كه در آن روند بريده شدن سر گروگان‌ها نشان داده نمي‌شد در اين ويدئو قتل اين افراد به‌صورت كامل به نمايش گذاشته شده است.

در تصاوير منتشر شده همچنين عضو انگليسي اين گروه براي قتل گروگان‌ها تنها نيست و در بالاي سر هر يك از گروگان‌ها يك نفر از اعضاي اين گروه تروريستي به‌عنوان جلاد قرار گرفته كه صورت‌هاي خود را هم نپوشانده‌اند. پيتر كاسيگ، امدادگر ۲۶ ساله آمريكايي سال گذشته ميلادي توسط داعش در سوريه به گروگان گرفته شده بود اما پس از مسلمان‌شدن نام عبدالرحمن را براي خود انتخاب كرد.

‌ماه گذشته داعش ويدئوي سر بريدن آلن هنينگ امدادگر انگليسي را منتشر كرده بود كه در پايان آن تهديد شده بود پيتر كاسيگ هم به قتل خواهد رسيد. پيتر كاسيگ پنجمين شهروند غربي است كه تاكنون توسط داعش به قتل رسيده است. ۱۸ نظامي سوريه‌اي هم در تصاوير منتشر شده توسط اعضاي گروه تروريستي داعش سر بريده شده‌اند كه گزارش‌ها نشان مي‌دهد در ميان آنها از سرباز تا افسر ارشد ارتش سوريه وجود داشته است.

پيتر كاسيگ توسط تروريستي كه در كشورهاي اروپايي به جان جهادي مشهور شده سربريده شده و او بار ديگر در حرف‌هايش به آمريكا، انگليس و ديگر كشورهاي مخالف داعش درباره مقابله با اين گروه هشدار مي‌دهد. پيش از اين برخي رسانه‌ها اعلام كرده بودند كه اين فرد مانند ابوبكر البغدادي، سركرده داعش در حملات هوايي هفته گذشته زخمي شده است. پيتر كاسيگ پيش از فعاليت به‌عنوان امدادگر، عضو ارتش آمريكا بود و در سال ۲۰۰۷ به عراق اعزام شد.

گفته مي‌شود او پس از كنار گذاشته شدن از ارتش آمريكا به دلايل پزشكي به يك گروه امدادي پيوسته و پس از طي دوره‌هاي آموزش پزشكي فعاليت خود را از سال۲۰۱۲ براي كمك به آوارگان فلسطيني و سوري شروع كرد. پدر و مادر كاسيگ كه ساكن ايندياناي آمريكا هستند، چندي پيش بخش‌هايي از نامه‌ پسرشان را منتشر كردند كه در آن از سختي‌هاي گروگان بودن نوشته بود.

ديويد كامرون، نخست‌وزير انگليس در واكنش به اين ويدئو آن را اقدامي نفرت‌انگيز خوانده است. مقام‌هاي آمريكايي هم گفته‌اند كه درصورت تأييد صحت اين تصاوير اين اقدام، قتل وحشيانه يك شهروند و امدادگر بي‌گناه آمريكايي به‌حساب مي‌آيد. اين احتمال وجود دارد كه تروريست‌هاي داعش حتي با قرار گرفتن در ميان فشار بيشتر به‌ويژه با پيشروي ارتش عراق در هفته‌هاي آينده دست به خشونت‌هاي بيشتر براي ايجاد رعب و وحشت در ميان مردم كنند.

  • عبادي پيشنهاد آمريكا را رد كرد

منابع عراقي اعلام كردند كه حيدرالعبادي نخست وزير اين كشور پيشنهاد مارتين دمپسي، رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا را براي مداخله نيروهاي زميني آمريكا در جنگ عليه داعش رد كرده است. اين در حالي‌است كه ارتش عراق همچنان به حملات خود براي بازپس‌گيري شهرهاي اين كشور از گروه تروريستي داعش ادامه مي‌دهد. گزارش‌ها نشان مي‌دهد كه پس از آزادي كامل بيجي اكنون درگيري‌ها براي بازپس‌گيري كنترل ديالي ادامه دارد. همچنين مقام‌هاي دولت عراق اعلام كرده‌اند كه نظاميان اين كشور خود را براي عملياتي گسترده جهت آزادي موصل آماده مي‌كنند.

کد خبر 278073

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha