رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از پیگیری‌های این سازمان و انجام مذاکرات با وزارت نفت برای بازگشایی نمادهای پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها خبر داد.

بورس

علي صالح آبادي در گفت‌وگو با ايرنا گفت: علاوه بر آن، اين امر در دولت نيز در حال پيگيري است اما با وجود علاقه سازمان بورس براي بازگشايي نمي‌توان زماني را براي آن تعيين كرد. او افزود: كيفي‌سازي‌ يكي از موضوعاتي است كه در اين خصوص مطرح شده و نمادها به همين دليل هم‌اكنون بسته است. او ادامه داد: هرچند در قانون بودجه سال‌هاي90تا93 به موضوع كيفي‌سازي‌ تأكيده شده اما موضوع كيفي‌سازي‌ در پالايشگاه‌ها ديده نشده است. وي با بيان اينكه موضوع كيفي‌سازي‌ نه‌تنها كمكي به پالايشگاه‌ها نمي‌كند حتي به ضرر آنهاست، افزود:

پالايشگاه‌ها درصورت دارابودن منابع مي‌توانند كيفي‌سازي كنند‌ و اگر منابع كمتري داشته باشند، نمي‌توانند در اين زمينه اقدام كنند. او گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار در اين زمينه جلسات متعددي را با وزارت نفت برگزار كرده كه مي‌تواند اين امر را دنبال ‌كند. صالح آبادي از اقدامات وزير امور اقتصادي و دارايي براي بازگشايي نماد پالايشگاه‌ها خبر داد و گفت: هرچند موضوع كيفي‌سازي‌ براي سال92 منتفي شد اما اين امر همچنان براي سال93 وجود دارد.

او تأكيد كرد: از آنجا كه موضوع كيفي‌سازي‌ در زمان واگذاري سهام پالايشگاه‌ها مطرح نبود پيشنهاد سازمان بورس اين بود كه بعد از گذشت چند سال ديگر آن را مطرح نكنند زيرا اين امر باعث ضرر سهامداران و سلب اعتماد آنها مي‌شود.

کد خبر 277923

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha