هشهری آنلاین: همایش بین‌المللی اندیشه‌های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان به مدت دو روز در قم آغاز به کار کرد. در این همایش دیدگاه‌های علامه طباطبایی در زمینه تفسیر المیزان در کمیسیون‌های تخصصی بررسی خواهد شد.

hamyesh

به گزارش واحد مرکزی خبر ؛ آیت الله جوادی آملی در پیام تصویری به این همایش از علامه طباطبایی به عنوان عالمی جامع و از تفسیر المیزان به عنوان اثری ماندگار یاد کرد و گفت: این عالم جلیل القدر در بخش های گوناگون علمی و روش های معرفتی بی نظیر بود که یکی از ابعاد جامعیت علامه طباطبایی این بود که بین سرشت عقلی و سرنوشت تعبد جمع کرد که این کار بسیار سختی است.

آیت الله مصباح یزدی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی قم هم در این همایش وجود انحرافات بین مسلمان و ارائه تفاسیر به رای در قرن های اخیر را از انگیزه های علامه طباطبایی در نگارش المیزان برشمرد و گفت : اسناد این تفسیر، شبهات مطرح شده به برخی آیات را با بهره گیری از سایر آیات پاسخ می دهد که این یکی از ویژگی های منحصر به فرد این تفسیر به شمار می رود .

در این همایش دو روزه که 580 مقاله فارسی ، عربی و انگلیسی به دبیر خانه آن رسیده، ضمن قرائت مقالات برگزیده دیدگاه‌های علامه طباطبایی در زمینه تفسیر المیزان در کمیسیون‌های تخصصی بررسی خواهد شد.

کد خبر 277727

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha