همشهری آنلاین: تیم ملی بسکتبال جمهوری اسلامی ایران در دومین دیدار خود در مسابقات جام ملت‌های آسیا تیم اردن را شکست داد تا صعودش به دور دوم را تا حد زیادی قطعی کرده باشد.

به گزارش بی بی سی، تیم ملی ایران در این دیدار با نتیجه ۶۰ بر ۵۴ پیروز شد تا با دو پیروزی از دو بازی به صدر جدول گروه خود صعود کند. در دیدار ایران و اردن، حامد حدادی با کسب ۱۸ امتیاز و ۱۱ ریباند موثرترین بازیکن تیم ایران بود.

تیم ایران در دیدار اول خود تیم فیلیپین را با نتیجه ۷۵ بر ۶۹ شکست داده بود و اردن نیز در اولین بازی خود تیم چین را برده بود.
تیم ملی ایران روز دوشنبه 9 مرداد در سومین بازی خود به دیدار تیم چین می‌رود.

پیش از اعزام تیم جمهوری اسلامی ایران به این مسابقات چند نفر از موثرترین بازیکنان این تیم مصدوم شدند. رایکو ترومن، سرمربی صرب تیم ایران، گفته بود: اگر مصدومیت این بازیکنان پیش نمی آمد ایران قهرمان آسیا می شد.

در دیگر دیدار این گروه تیم فیلیپین توانست با نتیجه ۷۹ بر ۷۴ تیم چین را شکست دهد.

تیم چین، که در سالیان گذشته قهرمان بلامنازع آسیا بوده است، به دلیل میزبانی المپیک پکن نیازی به قهرمانی در این بازیها ندارد و بنابراین با تیم دوم خود در جام ملتهای آسیا شرکت کرده است.

در دیگر دیدارهای برگزار شده روز دوم این بازیها قزاقستان ۹۷ بر ۷۴ هند را برد، قطر ۸۶ بر ۴۵ از سد اندونزی گذشت، کره جنوبی ۸۵ بر ۷۰ تایوان را شکست داد، سوریه ۱۰۰ بر ۱۰۴ به هنگ کنگ باخت، امارات ۶۹ بر ۶۸ کویت را برد و ژاپن با نتیجه ۷۷ بر ۶۷ بر لبنان غلبه کرد.

کد خبر 27772

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز