همشهری آنلاین: فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به مذاکرات هسته‌ای کشورمان اشاره کرد و گفت: امریکا این مذاکرات را با جدیت دنبال می‌کند و این امر به این دلیل است که آنها در شرایط سختی بوده و به این مذاکرات نیاز دارند.

امیرعلی حاجی‌زاده

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سردار امیرعلی حاجی‌زاده ظهر امروز در مراسم اختتامیه دومین جشنواره کشوری افسران جوان جنگ نرم در زنجان اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران باید در جمع دانشجویان حاضر شده و پاسخگوی سوالات و ابهامات آنها باشند.

وی با اشاره به اینکه جنگ نرم از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران آغاز شده و تا به امروز ادامه دارد، گفت: امروز فعالیت‌های مختلفی در مقابله با جنگ نرم دشمنان صورت می‌گیرد.

* دشمنان به دنبال این هستند نظام را در یک تله راهبردی گرفتار کنند

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با اشاره به اینکه دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دنبال این بودند که کشورمان را در یک تله راهبردی گرفتار کنند، افزود: جنگ نرم برای دشمنان هزینه کمتری دارد و آنها با آغاز این جنگ به دنبال ضربه زدن به نظام هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه در طول چند سال گذشته تحولات سرعت گرفته و شرایط متفاوت شده، یادآور شد: دشمنان به دنبال این هستند نظام را در نقطه‌ای گرفتار کنند و اگر ایستادگی و مقاومت ملت ایران در این نبرد نبود شاید دشمنان به اهداف خود می‌رسیدند.

حاجی‌زاده با اشاره به اینکه دشمنان، انقلاب اسلامی ایران را به عنوان دشمن اصلی خود می‌دانند، متذکر شد: دشمنان تلاش می‌کنند بیداری اسلامی را که از چند سال گذشته در منطقه آغاز شده با اهداف و اقدامات خود با آن مقابله و این بیداری را خاموش کنند.

* دشمنان از اقدامات نظام در عرصه‌های مختلف غافلگیر شده‌اند

وی خاطرنشان کرد: دشمنان از اقدامات و فعالیت‌های نظام و انقلاب اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف غافلگیر شده‌اند.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در ادامه به مذاکرات هسته‌ای کشورمان اشاره کرد و افزود: امریکا این مذاکرات را با جدیت دنبال می‌کند و این امر به این دلیل است که آنها در شرایط سختی بوده و به این مذاکرات نیاز دارند.

این مسئول به اقدامات داعش در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: گروه داعش که دست پرورده امریکا است دقیقا مانند یک ویروس که در مسائل پزشکی وجود دارد از اتاق فکر و قرارگاه امریکا بیرون آمده است.

* گروه تکفیری ساخته و پرداخته امریکا است

حاجی‌زاده با تاکید بر اینکه گروه تکفیری ساخته و پرداخته امریکا است، گفت: امریکا قدرت مقابله با انقلاب اسلامی ایران را ندارد و و به دلایل مختلف گروه تکفیری داعش را طراحی کرده است.

وی ادامه داد: ویروسی که امریکا ایجاد کرده امروز گریبان گیر بیش از 80 کشور بزرگ قدرتمند جهان شده است.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با اشاره به اینکه امروز همه طرح‌های امریکا یکی پس از دیگری شکست می‌خورد، یادآور شد: اقدامات و فعالیت‌های خوب انقلاب اسلامی ایران به این دلیل است که مسیر آن مسیر الهی و حق است.

این مسئول با اشاره به اینکه دلیلی که امروز باعث رشد و توسعه انقلاب شده روش صحیح آن است، بیان داشت: توسعه و پیشرفت امروز کشورمان به واسطه ولایت مداری، عمل صحیح به اسلام و مسیر مستقیم آن است.

حاجی‌زاده با اشاره به اینکه امروز دشمنان در مقابل اقدامات نظام جمهوری اسلامی ایران سر فرود آورده است، گفت: این موفقیت به پاس ایستادگی و مقاومت ملت ایران در همه صحنه‌ها است.

همچنین سردار امیرعلی حاجی‌زاده در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان زنجانی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای کشورمان اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران از پیشرفت هسته‌ای صرف نظر نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه چارچوب مذاکرات هسته‌ای توسط نظام جمهوری اسلامی ایران مشخص شده است، عنوان کرد: ملت ایران قصد کوتاه آمدن از حقوق هسته‌ای خود را ندارد.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به اقدامات شهید حسن طهرانی‌مقدم اشاره کرد و تصریح کرد: این شهید بزرگوار اقدامات بزرگی را در طول دوران هشت سال دفاع مقدس و پس از آن انجام داده‌ است.

این مسئول ادامه داد: وی در سال 61 نخستین مرکز توپ‌خانه را در استان خوزستان به راه انداخت که پس از آن به تهران منتقل شد.

حاجی‌زاده با بیان اینکه فعالیت‌های این شهید بزرگوار بسیار ارزشمند است، گفت: امروز تعداد بسیاری از همکاران در مراکز تحقیقاتی مشغول فعالیت هستند و تحقیقات آنها نیز نتایج خوبی دارد.

وی در پاسخ به سوالی درباره هواپیمای بدون سرنشین رژیم صهیونیستی که وارد ایران شده بود، اضافه کرد: این هواپیما از یکی از کشورهای منطقه به پرواز درآمده بود.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با اشاره به اینکه سپاه توانست این هواپیما را در نزدیک منطقه نطنز رهگیری و مورد هدف قرار دهد، خاطرنشان کرد: این هواپیما از نوع جاسوسی بود و شرایط کشف آن نیز سخت است.

این مسئول با اشاره به اینکه رهگیری و کشف این هواپیما ابتکاری بوده است، یادآور شد: این مسئله برای کشورهای دارای قدرت نیز موضوع چالشی محسوب می‌شود.

حاجی‌زاده در پاسخ به سوالی درباره ایده‌های نو و طرح‌های قابل توجه دانشجویان ابراز داشت: در بعضی از دانشگاه‌ها دفتری برای جمع‌آوری این آثار و طرح‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان و علاقه‌مندان می‌توانند در صورت داشتن ایده نو طرح خود را به دبیرخانه ارسال کنند، گفت: پیگیری‌های لازم از این طریق انجام می‌شود.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در ادامه در پاسخ به سوالی درباره نتایج مذاکرات هسته‌ای متذکر شد: امریکا و بعضی از کشورهای محتاج این مذاکرات هستند و در حال حاضر نیز منتظر به نتیجه رسیدن این مذاکرات هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه مشکل این کشورها فقط بحث هسته‌ای نیست، عنوان کرد: آنها با انقلاب اسلامی ایران، حزب‌الله و فلسطین مشکل دارند.

کد خبر 277487

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha