همشهری آنلاین: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از مسئولان استان فارس برای انجام اقدامات پیشگیرانه در راستای کاهش اثرات خشکسالی و حفاظت محیط زیست تقدیر کرد.

به گزارش ایرنا ، نامه تقدیر "معصومه ابتکار" امروز خطاب به "سید محمد احمدی" استاندار فارس، "علی القاصی" رئیس دادگستری استان فارس و "حمید رضا دهقانی" مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای فارس نگاشته شده است.

در این نامه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست شناسایی و انسداد چاه‌های غیرمجاز را از جمله اقدامات راهبردی و ارزشمند در جهت احیای تالاب پریشان دانست که با همت شرکت آب منطقه‌ای و سایر ارگان‌های مرتبط صورت گرفته است.

معاون رئیس جمهور از همکاری و عزم جدی در مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در حوضه تالاب پریشان قدردانی کرد و مسلوب المنفعه نمودن تعدادی از چاه‌های غیرمجاز در این حوضه را نشانه توجه و مهم برشمردن منابع آب و زیست بوم این منطقه عنوان نمود.

وی ابراز امیدواری کرد مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز به عنوان پدیده‌ای نابهنجار، در تمامی حوضه‌های تالابی کشور تسری یابد.

تالاب پریشان از جمله تالاب‌های بحرانی و آسیب‌دیده کشور است که علاوه بر پیامدهای تغییرات اقلیم و خشکسالی‌های پیاپی که باعث کاهش شدید بارش‌ها و روان آب‌های ورودی به دریاچه شده و تلاش‌ها در جهت کمک به احیای آن است.

این تالاب در فاصله 150 کیلومتری جنوب غرب شیراز در شهرستان کازرون قرار دارد. 

کد خبر 277334

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha