همشهری آنلاین: رئیس اتحادیه آهن‌فروشان از تغییر پروانه آهن‌فروشان به آهنگری برای فرار از مالیات بر ارزش افزوده خبر داد.

آهن

محمد ‌آزاد، رئیس اتحادیه آهن‌فروشان در گفت‌و‌گو با ایلنا با اشاره به رکود در بازار آهن اظهار داشت: ممکن است بعد از ایام محرم گشایشی در کار‌ها انجام شود و بازار آهن مجددا رونق گیرد اما در حال حاضر میزان خرید و فروش‌ها در بازار آهن کاسته شده است.

وی افزود: مشکل مالیات بر ارزش افزوده نیز حل نشده اما امیدواریم مجلسی‌ها در قانون اصلی که تدوین می‌شود اصلاحات لازم را انجام دهند.

وی گفت: اجرای مالیات بر ارزش افزوده به مدت ۶ سال به صورت آزمایشی انجام شد اما تندروی‌هایی که وجود داشت باعث معضلات زیادی برای آهن‌فروشان شد.

وی ادامه داد: امید ما اصلاح در قانون ارزش افزوده از سوی مجلس است و آن‌ها باید بدانند که نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی هستند نه نماینده دولت، پس باید آنچه که صلاح مردم، نظام و کشور است را انجام دهند.

وی در پاسخ به این پرسش که در این مدت چه تعداد واحد صنفی در حوزه آهن تعطیل شده‌اند گفت: تنها در تهران ۱۵۴۰ واحد تعطیل شده و تعداد زیادی نیز تغییر شغل داده‌اند اما در سایر استان‌ها نظیر خراسان رضوی، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی اصفهان و فارس این میزان بیشتر بوده است.

آزاد با اعلام این خبر که برخی برای فرار از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده پروانه کسب خود را تغییر می‌دهند گفت: در حال حاضر برخی آهن‌فروشان با تغییر پروانه خود از آهن‌فروشی به آهنگری خود را از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف می‌کنند در حالی که در واحد صنفی خود به فروش آهن نیز می‌پردازند.

آزاد تصریح کرد: شفاف نبودن قانون باعث این اتفاق شده است و اگر ۸ درصد مالیات بر ارزش افزوده را تنها در ابتدای خرید و فروش در بورس کسر می‌کردند شاهد این مسائل نبودیم.

وی در خاتمه گفت: صنف ما تنها خواستار اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده است و شفاف شدن قانون را می‌خواهد.

کد خبر 276912

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha