همشهری‌آنلاین: چین توپ‌های لیزری را برای ردیابی و شلیک به پهباد‌های کوچک و کم‌ارتفاع ابداع کرده‌است که می‌توانند در عرض پنج ثانیه پهباد‌ها را سرنگون سازد.

توپ لیزری

براساس گزارش CNN، اين سلاح ليزري مي‌تواند پهباد‌ها را تا شعاع 2 كيلومتري رديابي كند. توپ ليزري در آكادمي مهندسي فيزيك چين، آْژانسي وابسته به وزارت دفاع چين، طراحي شده‌است و مي‌تواند پنج ثانيه پس از رديابي پهباد، به آن شليك كرده و آن را سرنگون سازد.

دولت چين هيچ تصويري از اين توپ ليزري منتشر نكرده‌است، اما اعلام كرده اين سلاح مي‌تواند از روي زمين يا از روي خودرو پهباد‌ها را هدف بگيرد.

براساس گزارش شينهوا،‌ اين سلاح به شكلي طراحي شده كه بتواند تمامي انواع پهباد‌هاي مينياتوري كه امروزه به وفور مورد استفاده‌هاي مختلف قرار مي‌گيرند را هدف قرار دهد. اين پهباد‌ها بسيار ارزان‌قيمت بوده و استفاده از آنها ساده‌است،‌ از اين رو براي جاسوسي و فعاليت‌هاي خرابكارانه بسيار پركاربرد هستند.

به گفته وزارت دفاع چين، اين توپ ليزري مي‌تواند در حين برگزاري رويداد هاي مهم و پرجمعيت امنيت را حفظ كند. اين به آن معني است كه سلاح ليزري جديد مي‌تواند پهباد‌هايي كه با سرعت 50 متر بر ثانيه در هر نقطه‌اي زير ارتفاع 487 متري پرواز مي‌كنند را سرنگون سازد.

به گفته شينهوا در آزمايشي اين توپ توانست بيش از 30 پهباد را هدف قرار داده و تمامي هدف‌هاي تعيين شده خود را سرنگون سازد. دولت چين اميدوار است اين سلاح بتواند براي هدف قرار دادن پهباد‌هايي كه امنيت اين كشور را تهديد مي‌كنند، جايگزين نيروهاي پليس يا ارتش شود. تا پيش از اين هدف گرفتن اين پهباد‌ها به عهده هلي‌كوپتر‌ها يا تك‌تيراندازان بود كه درصد موفقيت آنها چندان بالا نبوده و پايين بودن دقت آنها خسارات ناخواسته اي را براي دولت چين به بار آورده‌است.

دولت چين همچنين درحال توليد توپ‌هاي ليزري بزرگتر و قدرتمند‌تر با شعاع پوشش وسيعتري است.

کد خبر 276871

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha