همشهری آنلاین: مقامات کاخ سلطنتی تایلند می‌گویند بهومبیول آدولایادج، پادشاه این کشور که طولانی‌ترین دوران سلطنت در جهان را دارد، سه‌شنبه ۴ نوامبر (۱۳ آبان) برای درمان تورم روده، پس از جراحی کیسه صفرایش در ماه اکتبر، دوباره در بیمارستان بستری شده است.

به گزارش رویترزT وضعیت سلامت پادشاه ۸۶ ساله تایلند بسیار مورد توجه افکار عمومی در این کشور است، زیرا بسیاری از تایلندی‌ها او را پایه همبستگی ملی و پایبندی اخلاقی به خصوص در دوران‌های بحران می‌دانند. عکس‌های او در هر ساختمان دولتی و در بسیاری از فروشگاه‌ها و خانه‌ها به دیوار زده شده است.

به گفته مقامات کاخ سلطنتی تایلند پزشکان این تورم را پس از شکایت پادشاه از درد معده، تب و سریع‌تر شدن تنفس او در اسکن‌ کشف کردند.

بر اساس این بیانیه پادشاه تایلند که در ۳ اکتبر در بیمارستان سیریراج در بانکوک بستری شده بود، ممکن است به طور گاهگاهی دچار این تورم شود. برای نخستین بار در سال ۱۹۹۹ تورم روده در او تشخیص داده شد و تا به حال این عارضه عامل تورم روده چندین بار در او عود کرده است.

برداشتن کیسه صفرا یک عمل جراحی رایج است که معمولا برای خلاص شدن از سنگ‌های کیسه صفرای دردناک انجام می‌شود، و در اغلب بیماران عارضه‌ای ایجاد نمی‌کند.

سلامت پادشاه تایلند بخشی از پس‌زمینه بحران پیچیده‌ای ناشی از رقابت میان نخبگان تجاری و سیاسی در این کشور است. بسیاری از تایلندی‌ها او را داور اخلاقی در این بحران‌ها می‌دانند.

بهموبیبول، چندین بار در دهه ۱۹۷۰ و دهه ۱۹۹۰در میان آشوب‌های سیاسی به مداخله پرداخت و خواستار حفظ آرامش در کشور شد. او در آخرین بحران در تایلند که در ماه نوامبر گذشته شروع شد و به کودتای نظامی در ماه مه انجامید، سکوت اختیار کرده است.

پادشاه تایلند قبلا در ماه سپتامبر پس از تقریبا ۵ هفته درمان برای التهاب معده از بیمارستان مرخص شده بود.

او در سال ۲۰۱۳ همین بیمارستان را پس از گذراندن تقریبا چهارسال در یک سوئیت مخصوص ترک کرده بود. او در سال ۲۰۰۹ به علت عفونت ریوی در این بیمارستان بستری شده بود.

کد خبر 276837

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha