همشهری آنلاین: بهای نفت خام در بازار نیویورک روز جمعه به هر بشکه 77 دلار و 2 سنت افزایش که با بهای بی سابقه آن در 23 تیر (14ژوئیه) سال گذشته، تنها یک سنت فاصله دارد.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس از نیویورک، بهای نفت خام پایه بورس نیویورک که در 23 تیر سال گذشته به رقم بی سابقه 77 دلار و 3 سنت رسیده بود، روز جمعه بهای 77 دلار و 2 سنت هر بشکه را تجربه کرد.

به این ترتیب بهای این نوع نفت خام با بهای بی سابقه آن در تیر(ژوئیه) سال گذشته تنها 1 سنت فاصله دارد.

در بازار مبادلات نیویورک بهای دیگر سوخت ها از جمله گاز طبیعی و نفت گرمایشی افزایش یافت در حالی که بهای بنزین به میزان بسیار اندکی کاهش یافت.

بهای گاز طبیعی در معاملات روز جمعه در بازار نیویورک با 16/7 سنت افزایش به ازای هر یک میلیون واحد حرارتی انگلیس (بی تی یو) 6 دلار و 11 سنت معامله شد.

بهای سبد نفت خام اوپک نیز روز پنج شنبه گدشته به هر بشکه 72 دلار و 88 رسید که نسبت به روز چهارشنبه 1 دلار و 31 سنت افزایش داشت.

بهای سبد نفت خام اوپک روز چهار شنبه (4 مرداد، 25ژوییه) هر بشکه 71 دلار و57 سنت بود.

بهای نفت خام از روز چهار شنبه  که وزارت انرژی آمریکا از کاهش ذخایر نفت خام این کشور خبر داد، روند صعودی در پیش گرفت.

با اعلام کاهش ذخایر نفت خام آمریکا، همچنین نگرانی از تنش های نیجریه، بهای نفت خام در بازار نیویورک روز چهارشنبه (3 مرداد) بیش از 2 دلار افزایش یافت.

به گزارش شانا به نقل از آسوشیتدپرس، بهای نفت خام سبک شیرین پایه بورس نیویورک برای تحویل در ماه سپتامبر در پایان دادوستدهای روز چهارشنبه به هر بشکه 75 دلار و 88 سنت رسید که 2 دلار و 32 سنت افزایش داشت.

نگرانی از تشدید ناآرامی ها در کشور نیجریه و وقفه بیشتر در عرضه نفت این کشور نیز در افزایش شدید بهای نفت در روز چهارشنبه نقش داشت.

کد خبر 27600

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز