جمعه ۵ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۴:۲۷
۰ نفر

ترجمه ناهید پیشور: «1408» مثل دیگر آثاری که از نوشته‌های استفن کینگ اقتباس شده، اثری پرتعلیق است.

فیلم ماجرای مایک انسلین، نویسنده داستان‌های ترسناک است که به متافیزیک اعتقادی ندارد. او صرفاً به هر آنچه که مقابل چشمانش می‌بیند، باور دارد.

او که در حال نوشتن یک داستان ترسناک است به یک هتل می‌رود و در اتاق 1408 که روایت‌های مرموزی در موردش وجود دارد، اقامت می‌کند؛ جایی که می‌گویند به تسخیر شیاطین درآمده است. منتها مایک انسلین نویسنده، اعتقادی به این چیزها ندارد و طبیعی است که در ادامه، ماجراهایی برایش اتفاق بیفتد.

این فیلم توسط مایکل هافستروم کارگردانی شده است؛ کارگردانی سوئدی که چه در کشور خود و چه در آمریکا فیلمساز محبوبی است و حتی یک بار نامزد اسکار هم شده است.

هافستروم به گفته‌ای، از مدت‌ها قبل یک گروه زبده فیلم‌نامه‌نویس را برای نگارش فیلم‌نامه 1408  گردهم آورد. لاری کارازسکی و اسکات الکساندر، فیلمنامه‌نویسانی که برنده جایزه گلدن گلاب شده‌اند، فیلمنامه را نوشتند.

جان کوزاک نقش نویسنده را بازی کرده و ساموئل ال. جکسون هم در نقش مدیر هتل ظاهر شده است؛ مدیری که هر چقدر از اتفاقات عجیب و غریبی که در اتاق  1408 رخ داده می‌گوید نمی‌تواند مایک انسلین را از تصمیم‌اش منصرف کند.

هافستروم کوشیده تا فیلمی پرتعلیق و جذاب بسازد. خودش می‌گوید: «امیدوارم این فیلم توقع مخاطبان را برآورده سازد. فکر می‌کنم فیلم سرگرم‌کننده و جذابی ساخته‌ام که در آن تماشاگران با مایک‌انسلین همراه و همسفر می‌شوند.»

منبع: movieweb/ ژوئن  2007

کد خبر 27578

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز