چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۵
۰ نفر

حتما شما هم دلتان می‌خواهد با هنر و ذوق و خلاقیت خودتان آثار هنری خلق کنید که در دکور منزل به چشم بیاید و هزینه مالی اندکی داشته باشد و از طرفی یادگیری آن هم آسان باشد.

هنرمندان خانگی

قصد داريم طرز ساخت يكسري از وسايل تزييني كه از مواداوليه ارزان قيمت و حتي در برخي موارد دور ريختني تهيه مي‌شود را آموزش دهيم:
پاپيه ماشه يا همان (خمير كاغذ) تكنيكي است كه در آن از مقوا و يا چند لايه كاغذ و سريش به‌عنوان مواد چسباننده يا چسب چوب به جاي سريش خميري استفاده مي‌شود كه قابليت فرم‌دهي دارد و با آن مي‌توان مجسمه، ماسك‌هاي كوچك و بزرگ و زيور آلات به سبك بسيار ساده ولي جالب درست كرد. ما به شما پيشنهاد مي‌كنيم اين خمير را با تركيب شانه تخم‌مرغي كه مي‌خواهيد دور بيندازيد و چسب چوب درست كنيد.

روش تهيه آن به اين شكل است كه 2تا3 عدد شانه تخم‌مرغ را در آب مي‌خيسانيد بعد از اينكه كاملا خيس خوردآن را به‌مدت چند دقيقه خوب ورز مي‌دهيد سپس به كاغذ خمير شده مقدار نيم كيلو چسب چوب را آرام آرام اضافه كنيد ومرتب چنگ بزنيد تا اينكه تبديل به خميري يكدست شود و اين كار را تا جايي ادامه بدهيد كه هنگام ورز دادن ديگر به‌دست نچسبد. پس از تهيه خمير و در طول درست كردن وسيله مورد نظر خمير را در كيسه پلاستيكي بپوشانيد زيرا اين خمير در مجاورت هوا خشك مي‌شود، سپس مي‌توانيد با خمير به‌دست آمده اشكال مورد نظر‌تان را تهيه كنيد. به‌طور مثال مي‌توان گلوله‌هاي كوچكي به تعداد زياد درست كنيد و ميان آن را سوراخي ايجاد كنيد سپس اجازه بدهيد تا كاملا خشك شود پس از خشك شدن آن را با گواش به رنگ‌هاي مختلف درآورده و از سوراخ‌هاي آن نخ رد كنيد. پس از آماده شدن مي‌توانيد به تناسب سليقه خود براي تزيين ميز عكس يا ميز هفت‌سين يا حتي در اندازه كوچك به‌عنوان دستبند يا گردنبند‌هاي تزييني از آن استفاده كنيد.

خمير كاغذ ماده‌اي است كه به آساني تهيه مي‌شود و از آن مي‌توان آثار هنري بسياري را خلق كرد. چنانچه با اين خمير مي‌توانيد عروسك‌هاي كاغذي را با كمك فرزندان خود درست كنيد كه هم يك اثر هنري است و هم اينكه به شكوفايي خلاقيت آنها كمك مي‌كند. علاوه بر اين مي‌توان از خمير كاغذ در ساخت جاشمعي‌ها و لوسترهاي تزييني ساده نيز كمك گرفت. منتظر آموزش‌هاي بعدي پاپيه ماشه در شماره‌هاي آتي ما باشيد.

 

کد خبر 275605

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha