مراسم گرامیداشت چهلمین روز درگذشت آیت‌الله محمد فاضل لنکرانی با حضور گسترده مردم، طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در قم، در این مراسم که با حضور حضرات آیات حسین نوری همدانی، جوادی آملی، سبحانی و استادی، محمدی گلپایگانی (مسئول دفتر مقام معظم رهبری) و داود دانش جعفری، وزیر اقتصاد به نمایندگی از دولت، اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده ناجا، رئیس سازمان صدا سیما، سید حسن خمینی، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، طلاب، فضلا و مردم برگزار شد، محمد فاضل کدکنی از فضلای حوزه به بیان ابعاد و ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله فاضل لنکرانی پرداخت.
وی با بیان اینکه فقها و مراجع، پرچمداران دین در غیاب امام عصر (عج) هستند، ‌تصریح کرد: زندگی، قلم، بیان، مرگ، تشییع جنازه، فتاوا و ... مراجع عظام تقلید دلیلی بر حقانیت اسلام و تشیع است.
فاضل کدکنی گفت: آیت‌الله فاضل لنکرانی در کنار توجه به تدریس و تحصیل علوم دینی، علیه رژیم طاغوت فریادگری می‌کرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مجاهد جبهه‌های نبرد بود و همواره درباره مسائل روز مواضع درست و قاطعانه‌ای اتخاذ می‌کرد.
وی با اشاره به اصالت فکری آیت‌الله فاضل لنکرانی ادامه داد: ایشان یاور مرجع عالیقدر جهان تشیع، حضرت آیت‌الله بروجردی بود و چنان مورد اعتماد بود که ایشان پس از رحلت در وصیتنامه خود امور شرعیه و سهم امام را به آیت الله فاضل لنکرانی واگذار کرد.
این مدرس حوزه در ادامه با اشاره به ارادت و علاقه آیت‌الله فاضل لنکرانی به امام خمینی (ره) اظهار داشت: این مرجع تقلید، یکی از مریدان و پیروان راستین امام راحل بود و همواره در درس و سخنرانی‌های خود از ایشان به نقل قول می‌پرداخت.
وی با اشاره به اینکه آیت الله فاضل لنکرانی در دوران عمر با برکت خود شاگردان زیادی را تربیت کرد،‌ گفت: ایشان با بیان جذاب و سبک تدریسی که برگرفته از سبک تدریس امام خمینی و آیت‌الله بروجردی بود، سال‌ها به تدریس کفایة، اصول و مکاسب و دیگر دروس حوزوی پرداخت.
فاضل کدکنی در پایان تصریح کرد: آیت الله فاضل لنکرانی مرد علم و عمل بود و در دوران طاغوت ماه‌ها در زندان و تبعید به سر برد، ولی در همه لحظات عمر با برکت خویش لحظه‌ای از جهاد،‌ مبارزه، تالیف و تحصیل علوم دینی غافل نشد.
کد خبر 27559

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز