پرونده جنجالی ریحانه جباری به روزهای حساس خود نزدیک می‌شود. صبح دیروز در جلسه صلح و سازشی که در دادسرای امور جنایی تهران با حضور خانواده ریحانه و اولیای دم برگزار شد نماینده دادستان تهران تلاش کرد اولیای دم را راضی به گذشت کند اما این جلسه بدون دستیابی به نتیجه روشنی پایان یافت.

دادگاه

در جلسه صلح و سازشي كه در دادسراي امور جنايي تهران با حضور خانواده ريحانه و اولياي دم برگزار شد نماينده دادستان تهران تلاش كرد اولياي دم را راضي به گذشت كند اما اين جلسه بدون دستيابي به نتيجه روشني پايان يافت.

ريحانه جباري متهم است 7سال قبل در جريان جنايتي مرموز يك پزشك جراح را به قتل رسانده است. او بعد از دستگيري اتهام قتل را پذيرفت اما ادعا كرد در دفاع از خودش مرتكب جنايت شده است. با وجود اين درحالي‌كه همه شواهد و مدارك موجود عليه او بود قضات دادگاه كيفري استان تهران وي را به قصاص محكوم كردند. با قطعي‌شدن اين رأي، پرونده براي اجراي حكم به واحد اجراي احكام دادسراي امور جنايي تهران فرستاده شد اما شهرياري، سرپرست دادسرا به‌عنوان نماينده دادستان تصميم گرفت پيش از اجراي حكم خانواده قاتل و مقتول را رو در روي يكديگر قرار دهد تا شايد اولياي دم حاضر به بخشش ريحانه شوند.صبح ديروز درابتداي اين جلسه شهرياري گفت:

شايد اين آخرين فرصت براي تصميم‌گيري درباره اين پرونده باشد. متأسفانه در حاشيه اين پرونده فضاي مسمومي ايجاد شده و كار به رسانه‌هاي بيگانه و ضد‌انقلاب نيز كشيده شد و آنها فرصتي براي سوءاستفاده پيدا كرده‌اند كه هدفشان ضربه‌زدن به نظام است.وي در ادامه خطاب به ولي دم گفت: فارغ از اين جوسازي‌هايي كه انجام شده، توصيه مي‌كنم قاتل را ببخشيد و با گذشت‌تان پاسخ اين جوسازي‌ها را بدهيد. در ادامه ولي دم مقتول مشكلاتي را كه در اين سال‌ها تحمل كرده را بازگو كرد و گفت ما از خون مي‌توانيم گذشت كنيم اما از آبرو نمي‌شود به راحتي گذشت.در پايان اين جلسه مقرر شد در جلسه ديگري با حضور ريحانه تلاش‌ها براي جلب رضايت اولياي دم ادامه پيدا كند.

کد خبر 274829

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha