همشهری آنلاین: معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت از تخصیص سوخت به خودروهای سنگین بر اساس پیمایش و عملکرد این خودروها خبر داد.

ایسنا نوشت: مهندس حسین هاشمی در تشریح جزئیات این خبر گفت: ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت در بخش نفت گاز برنامه‌های کوتاه مدتی برای کاهش مصرف دارد که بر همین اساس طبق مصوبات سازمان هدفمندی یارانه‌ها برنامه تخصیص سوخت بر اساس عملکرد که جزو مصوبات هدفمندی بوده و ابلاغ نیز شده اما اجرایی نشده است، در دستور کار قرار گرفته است.

او با بیان اینکه در ساختار فعلی کامیون‌ها چه روزانه پیمایش زیادی داشته باشند و یا حرکتی نداشته باشند، سهمیه یکسانی دریافت می‌کنند، گفت: در ساختاری که در حال طراحی آن هستیم قرار است بر اساس عملکرد ناوگان ،سوخت به آنها تخصیص داده شود.

هاشمی با بیان اینکه پس از نهایی شدن طرح ، نسبت به آن اطلاع رسانی خواهیم کرد، گفت: در مرحله مقدماتی از بارنامه و صورت وضعیت کامیون‌ها که از سوی سازمان راهداری ارائه می‌شود می‌توان وضعیت این کامیونت‌ها را ردگیری و بر اساس پیمایش و عملکرد به آنها سوخت داد.

او با بیان اینکه این طرح نهایی شده است، گفت: به نظر می‌رسد تا پایان 94این مهم نهایی شود.

او همچنین از مجهز شدن خودروهای حمل و نقل بار و مسافر درون و برون شهری به سامانه هوشمند ناوگان خبر داد و گفت: این خودروها به صورت آنلاین و آفلاین مورد ردیابی قرار خواهند گرفت و بر همین اساس می توانیم تخصیص عادلانه‌ای داشته باشیم.

او از نصب سیستم ردیاب الکترونیکی AVL بر روی خودروهای حمل و نقل بار و مسافر درون و برون شهری خبر داد و گفت: در حال حاضر در استان قزوین این طرح به صورت پایلوت اجرایی شده است که موفق ترین شهر در این حوزه بوده است.

کد خبر 274666

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha