همشهری آنلاین: رئیس هیأت پایش شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به اشتیاق بالای دانشجویان به فعالیت‌ قرآنی، سطح آن را در دانشگاه‌ها نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: منابعی که در اختیار مجموعه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد، رضایت‌بخش نیست.

به گزارش فارس، محمد انجم‌شعاع افزود: وزارت علوم، مسئول کمیسیون آموزش عالی و پژوهش است به همین جهت وظایف خطیری در این رابطه بر عهده دارد؛ از طرف دیگر این دستگاه بیش از یک میلیون مخاطب دارد به همین جهت توجه به فعالیت‌های قرآنی در این نهاد از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی به اشتیاق دانشجویان برای فعالیت‌ در امور مختلف قرآنی اشاره کرد و افزود: در پایش وزارت علوم متوجه شدیم که برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که در عرصه‌های قرآنی در دانشگاه‌ها صورت می‌گرفتند به طور شایسته‌ای عملیاتی نشده و پاسخگوی نیاز دانشجویان نبودند.

انجم‌شعاع با بیان اینکه منابعی که در اختیار مجموعه فرهنگی دانشگاه‌ها قرار گرفته در سطح مطلوبی نیستند، تصریح کرد: در مجموع، فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها به ویژه تربیت فعالان قرآنی رضایت‌بخش نيست به همین جهت در جلسه بعدی هيأت به صورت جدی‌تری فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش فارس، پایش و بررسی راهبردی عملکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، شنبه 12 مهر ماه با حضور هیأت پایش شورای توسعه فرهنگ قرآنی در این وزارتخانه صورت گرفت. در این پایش، فعالیت‌های قرآنی این دستگاه مورد بررسی قرار گرفت تا از این طریق فعالیت‌های وزارت علوم در حوزه‌های قرآنی بهتر از گذشته پیگیری شود.

کد خبر 274218

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha