همشهری آنلاین: بنابر اعلام دستگاه قضایی افغانستان، پنج افغان به جرم تجاوز جمعی به چهار زن به اعدام محکوم شدند.

پنج افغان متهم به تجاوز جمعی به اعدام محکوم شدند

به گزارش واحد مركزي خبر، عطا محمد نوری دبیر کل دفتر دادستانی کل افغانستان اعلام کرد « رأی دادگاه برای اعدام پنج مردی که به تجاوز و دزدی در پغمان در شرق کابل محکوم هستند فردا چهارشنبه اجرا خواهد شد. »

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کابل، وی گفت : « دادگاه پرونده آنها را مختومه اعلام کرده و حامد کرزای که تا 29 سپتامبر رئیس جمهور افغانستان بود این رأی را به رسمیت شناخت. »

شماری مهاجم که لباس پلیس به تن داشتند و مجهز به سلاح بودند به گروهی از زنانی که 23 اوت پس از شرکت در مراسم عروسی در خارج از پایتخت افغانستان با کاروانی به کابل باز می گشتند، حمله کردند.

آنها قربانیان را از خودرو بیرون آوردند و آنها را هدف دزدی، ضرب و جرح و تجاوز قرار دادند.

دادگاه این هفت متهم را به اعدام محکوم کرد. پس از آنکه این هفت نفر در دادگاه تجدید نظر محاکمه شدند و در نهایت پس از رأی دادگاه عالی، تنها پنج نفر به اعدام محکوم شدند. دو متهم دیگر به جرم دزدی به 20 سال زندان محکوم شدند.

سازمان غیردولتی عفو بین الملل روز جمعه در بیانیه ای از اشرف غنی رئیس جمهور جدید افغانستان خواست این حکم را لغو کند.

فرانتس-مایکل ملبن سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان 28 سپتامبر در صفحه کاربری توئیتر خود نوشت : « من جرایم نفرت انگیز پغمان را محکوم می کنم. دستگاه قضایی باید کار خود را انجام دهد و عاملان باید حساب پس دهند. اما توسل به اعدام اشتباه است. »

نوری در پاسخ به احتمال اینکه رئیس جمهور جدید در لحظات آخر تصمیم دستگاه قضایی را لغو کند گفت اعدام ها قرار است روز چهارشنبه انجام گیرد اما تغییر آن در دقایق آخر منتفی نیست

کد خبر 274217

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha