همشهری آنلاین: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تحریم‌های اعمال شده علیه ایران نه تنها به محیط زیست ایران بلکه به محیط زیست جهان آسیب می‌زند و این دلیل دیگری بر غیرقانونی بودن این تحریم‌هاست.

به گزارش ايرنا، دکتر معصومه ابتکار روز شنبه به اهمیت تغییرات آب و هوایی در دنیای امروز اشاره کرد و گفت: تغییرات زیست محیطی و آب و هوایی یک موضوع جهانی قلمداد می‌شود و آنچه که ما در ایران انجام می‌دهیم اثرات جهانی دارد.

وی فعالیت‌های ایران در زمینه افزایش بازده انرژی و تولید سوخت با استاندارد یورو 4 را یادآور شد و گفت: هر چند تحریم‌ها ما را از دستیابی به فناوری بازداشته اما همین امر ما را به حرکت سریع‌تر واداشته است.

ابتکار بیان داشت: تحریم‌ها همچنین باعث شده که ما در برنامه‌های خود در زمینه دستیابی به استانداردهای مربوط به آلودگی هوا، کیفیت هوا و دستیابی به استانداردهای سوخت تاخیر داشته باشیم اما با تلاش در زمینه‌های مختلف از جمله بخش نفت توانستیم از بسیاری موانع عبور کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در هر حال حاضر ما به سوخت با استاندارد یورو 4 دست یافتیم که این سوخت الان در کلان شهرهای بزرگ تهران، اراک، کرج، تبریز و اصفهان توزیع و استفاده می‌شود و نقش مهمی در کیفیت هوای این کلان شهرها دارد.

کد خبر 274038

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha