همشهری آنلاین: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام اینکه در حال حاضر چندین طرح جدید برای تأسیس دانشگاه‌های تک جنسیتی در دفتر آموزش غیردولتی وزارت علوم در حال بررسی است. اخباری مبنی بر توقف ارائه مجوز به دانشگاه‌های تک‌جنسیتی را تکذیب کرد.

به گزارش ایرنا، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در اطلاعیه‌اي، عنوان منتشر شده در برخي رسانه‌ها مبني بر «ارائه مجوز به دانشگاه‌های تک جنسیتی متوقف شد» را گمراه‌کننده دانسته و آورده است: آنچه در مصاحبه با «کارن ابری‌نیا»' مدیرکل آموزش غیردولتی وزارت علوم مطرح شده است، این بوده که تعداد کل موسسه‌های آموزش عالی غیر دولتی غیرانتفاعی به حد اشباع رسیده و به همین دلیل تاسیس واحدهای جدید در بسیاری از مناطق کشور امکان‌پذیر نیست.

اين اطلاعيه مي‌افزايد: دلیل این امر بالا بودن ظرفیت‌های ایجاد شده بیش از حد نیاز در سال‌های گذشته بوده و آنچنان که در خبر منتشره القا شده است ارتباطی با تک جنسیتی بودن یا نبودن ندارد.

وزارت علوم تأكيد كرده است: علاوه بر این، دفتر آموزش‌های غیر دولتی وزارت علوم طرح‌هایی را که برای تاسیس موسسه‌های آموزش عالی چه تک جنسیتی و چه غیر آن برای رفع نیازهای واقعی و روز جامعه ارائه شوند و در صورتی که در مناطق اشباع شده نباشند، مورد بررسی قرار می‌دهد، کما اینکه در حال حاضر نیز چندین طرح جدید تک جنسیتی در این دفتر در حال بررسی است.

کد خبر 273970

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha