همشهری آنلاین: شاخه گل های طلایی که بنام ۲۴ عیار در بازار عرضه می شود، طلا نبوده و از مصنوعات پلاستیکی و آب طلا در ساخت آن استفاده شده است.

گل‌های طلایی

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اصفهان، غلامحسین شفیعی، تاکید کرد: این شاخه گل‌ها پلاستیکی‌ها بوده و با لایه نازکی در وسط ان که از آب طلا استفاده شده است مردم را فریب می دهند.

وی با بیان اینکه در برخی مواقع دیده شده است که مردم حتی سکه‌های خود را می فروشند و اقدام به خرید این شاخه‌های به اصطلاح طلایی می نمایند افزود: خوشبختانه یک مرکز بزرگ توزیع این شاخه‌های گل در کاشان شناسایی و پلمپ شد و دراصفهان نیز یک شرکت بزرگ که اقدام به عرضه این اجناس می نمود به مراجع قانونی معرفی گردید.

وی با بیان این مطلب که متاسفانه علیرغم اینکه عرضه این محصولات خارجی بدون استاندارد، در کشور غیر قانونی است اما هنوز اقدامات جدی در این زمینه از سوی مسئولین ذی ربط صورت نگرفته است، گفت: بازرسین اداره کل استاندارد استان اصفهان در صورت برخورد با این موضوع، بدون شک اقدامات قانونی لازم اعم از توقیف و جمع آوری محصولات تقلبی و معرفی عرضه کننده خاطی به مراجع قضایی را اعمال خواهند نمود.

شفیعی ، با اشاره به اینکه این شاخه گل های به ظاهر طلا از تایلند و تایوان وارد بازار می شوند ادامه دادک این شاخه گل‌ها با قیمت 5 دلار خریداری شده ولی در بازار به قیمت 300 هزارتومان (100دلار) فروخته می‌شود.

مدیرکل استاندارداستان اصفهان تاکید کرد: اطلاع رسانی به فروشگاه‌های طلا شده است که از این محصول که به نام 24 عیار در بازار عرضه می شود اجتناب کرده و هرگز اقدام به خرید و فروش این شاخه گل‌های طلایی نكنند.

وی در پایان از مردم خواست که در خرید و فروش هر گونه محصول به نام طلا دقت کافی داشته باشند و به تبلیغات بی مورد برخی فروشگاه‌ها توجه نکنند.

کد خبر 273643

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha