همشهری‌آنلاین: اگرچه درخشش کشتی‎گیران فرنگی کار ایرانی تعداد طلاهای ما را افزایش داد اما هواداران کشتی در ایران ناراحت طلایی هستند که در مشتشان بود.

 

ورزش سه نوشت: سعید عبدولی، دلاور جنوبی تیم‌ملی کشتی در شرایطی مغلوب هیونگ جانگ قهرمان المپیک شد که با اقتدار وی را شکست داده بود. او که بعد از کسب 6 امتیاز و چند فیتو دستش به عنوان فرد پیروز بالا رفت، با اعمال نفوذ میزبان کشتی را ادامه داد و با 4 امتیاز اهدایی داوران کره‌ای کشتی را به حریف واگذار کرد.

این در حالی بود که کمترین حق عبدولی، قهرمانی در بازی‌های آسیایی بود. او که دقایقی پیش با روحیه خوب روی تشک حاضر شد و مدال برنز گرفت قرار است پاداشی برابر قهرمان‌های طلایی بازی‌های آسیایی دریافت کند. عبدولی که درالمپیک لندن هم شرایط مشابهی را تجربه کرده بود با آن چهره معترض و مظلوم به قلب ایرانی ها راه یافته است و این بزرگتر از هر مدال طلایی است.

نامه اعتراض آمیز ایران به فدراسیون جهانی کشتی

رئیس فدراسیون کشتی کشورمان دست به قلم شد و به ناداوری در مسابقه حریف کره ای و سعید عبدولی اعتراض کرد.

رسول خادم با ارسال نامه ای اعتراضی به فدراسیون جهانی کشتی و ارسال رونوشت آن به شورای المپیک آسیا اعتراض ایران به ناداوری صورت گرفته در کشتی عبدولی با حریف کره ای را اعلام کرد.

رسول خادم در این خصوص گفت: در این نامه که با هماهنگی کمیته ملی المپیک آماده شده و رونوشت آن در اختیار شیخ احمد نیز قرار گرفته درخواست شده تا پیگیری لازم را روی فیلم و توضیحات فنی ارسالی اعمال گردد.
خادم اضافه کرد: سابقه حق کشی در داوری کره ای ها تکرار شده و با ادامه این روند هیچگاه جوانمردی به کشتی باز نمی گردد.

واکنش حسن بابک به ناداوری در کشتی عبدولی

مدیر فنی تیم ملی فرنگی می گوید برای داورانی که شرفشان را می فروشند متاسف است.

حسن بابک درباره ناداوری کره ای ها در کشتی سعید عبدولی می گوید:«کشتی گیر ما 14 امتیاز گرفت اما دست ورزشکارکره بالا رفت. برای دوارانی که وجدان و شرفشان را می فروشند متاسفم.»

بابک این را گفت و ادامه داد:«مگر این همه حق کشی را هم می توان انجام داد.همیشه به کشتی گیرانم می گویم مقابل حریف میزبان باید قوی ظاهر شوید اما عبدولی حریف را ضربه کرد و کشت ولی سر او را بریدند.فقط می توانم بگویم خدا لعنتشان کند.»

کد خبر 273563

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha