همشهری آنلاین: مدیرشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان تهران، گفت: همزمان با پایان یافتن تعطیلات تابستانی و شروع سال تحصیلی جدید، همچنین آغاز فعالیت های آموزشی در مدارس و دانشگاهها، مصرف بنزین این استان در مقایسه با مدت مشابه سال پیش، نزدیک به دو درصد رشد داشته است.

بنزین

به گزارش ایرنا، مرتضی عابدینی مصرف بنزین استان تهران را در ٤ روز نخست امسال ٦١ میلیون و ٧٨٥ هزار لیتر اعلام کرد و افزود: مصرف این فرآورده نفتی در مدت مشابه سال پیش، ٦٠ میلیون و ٦٢٠ هزار لیتر بود.

وی درباره مصرف بنزین پاک در بازه زمانی یادشده نیز گفت: در ٤ روز نخست مهرماه امسال، ٣٨ میلیون و ٥٨٠ هزار لیتر بنزین پاک در مناطق ٢٢ گانه شهرداری این کلانشهر مصرف شده است.

روزانه بطور میانگین، ١٣ میلیون لیتر بنزین در استان تهران مصرف می شود که ١٠,٥ میلیون لیتر آن به کلانشهر تهران مربوط می شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان تهران پیش از این در خصوص میزان مصرف بنزین در فصل تابستان، اظهار داشته بود: میزان بنزین توزیعی درشهر تهران در شهریور ماه نسبت به متوسط پنج ماه ابتدای سال، روزانه 1.5 میلیون لیتر افزایش داشته است.

وی خاطر نشان کرد: روزانه 14.5 میلیون لیتر بنزین در سطح شهر تهران توزیع می شود.

عابدینی با اشاره به جزییات مصرف بنزین در استان تهران، افزود: 15 درصد مصرف مربوط به بنزین 400 تومانی، 40 درصد مربوط به بنزین 700 تومانی و 45 درصد بنزین هزار تومانی است.

عابدینی در ادامه به مذاکره وزیر نفت و شهردار تهران به منظور احداث جایگاه های کوچک مقیاس در محله های تهران اشاره و تصریح کرد: همچنین مذاکراتی بین وزارت نفت، شهرداری تهران و فرمانده نیروی زمینی ارتش انجام شده تا در آینده نزدیک حداقل 10 جایگاه که قابلیت توزیع کلیه فرآورده های نفتی اعم از انواع بنزین موتور، نفت گاز و سی.ان.جی را داشته باشد در زمین های متعلق به ارتش احداث شود.

وی به طرح توسعه 25 جایگاه سی.ان.جی اشاره کرد و گفت: احداث این جایگاه ها به پایان رسیده و برای احداث جایگاه های جدید در استان تهران تا پایان سال برنامه ریزی صورت گرفته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان تهران به نظارت بر جایگاه های عرضه سوخت اشاره و اظهار کرد: کیفیت،کمیت، نحوه عملکرد و چگونگی برخورد با مصرف کنندگان مورد بررسی قرار می گیرد و در این راستا به شکایات شهروندان رسیدگی می شود.

وی همچنین درباره نظارت استاندارد بر سوختی که در جایگاه ها عرضه می شود، گفت: در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی واحدی به نام مهندسی فرآورده ها وجود دارد که جایگاه های عرضه فرآورده های نفتی را حداقل هفته ای یکبار مورد بازرسی و نظارت قرار می دهد و سوخت قبل و بعد از آن که توسط نفتکش بارگیری شود تحت آزمایش و کنترل کیفیت قرار می گیرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان تهران با اشاره به اینکه 97 درصد بنزین مصرفی کشور تولید داخل است، گفت: بنزینی که در سطح تهران توزیع می شود بنزین پاک و نفت گاز دارای استاندارد یورو 4 است.

کد خبر 273324

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha