همشهری آنلاین: تیم ملی کبدی بانوان در نخستین بازی خود در بازی‌های آسیایی در برابر تیم سخت‌کوش ژاپن به پیروزی ۳۴ بر ۲۳ دست یافت.

Kabadi Team

به گزارش روابط عمومي فدراسییون کبدی، تیم کبدی بانوان ایران که با تیم‌های تایلند، ژاپن و چین تایپه هم‌گروه است، روز يكشنبه (6 مهر) در بازی نخست از ساعت ١١به وقت محلی مصاف ژاپن رفت و موفق شد با نتیجه ٣٤ بر ٢٣ پیروز شود.

تیم کبدی بانوان کشورمان در این دیدار با ترکیب سلیمه عبداله‌بخش، زهرا معصوم آبادی، مرضیه عشقی، ملیحه میری، صدیقه جعفری، غزال خلج و سعیده جعفری به زمین رفت که با حساب 19 بر 12 نیمه اول را پیروز از زمین خارج شد.

در نیمه دوم تلاش ژاپنی‌ها برای كسب نتیجه بیشتر شد، اما در نهایت این بانوان کبدی‌کار کشورمان بودند که با ارائه یک بازی خوب در دفاع و حمله موفق شدند با نتیجه 34 بر 23 به پیروزی دست يابند.

در بازی کبدی هر تیم شامل 12 بازیکن (7 نفر بازیکن اصلی و 5 نفر بازیکن ذخیره) است. تعویض در بازی در مواقع تایم اوت پزشکی و تایم مربی مجاز است و محدودیت تعویض وجود ندارد.

وقت استراحت بین دو نیمه هم 5 دقیقه می‌باشد.

مهاجمين دوتیم در حالی که به طور مرتب کلمه «کبدی کبدی» را تکرار می‌کنند، با انجام حرکات حمله و دفاع و جابه جایی سعی می‌کنند با لمس یا گرفتن یار تیم مقابل بتوانند به بالاترین امتیاز دست یابند.

تعویض در این بازی محدودیت ندارد. در صورت تساوی دو تیم در وقت قانونی كه دو وقت 20 دقیقه‌ای می‌باشد، پنج حمله از سوی دو تیم انجام می‌شود و اگر باز هم مساوی شدند، حمله یک به یک پیگیری می‌شود.

در طول بازی باید کلمه کبدی با صدای بلند و واضح از سوی بازیکن مهاجم تکرار شود، به طوری که قطع کردن کلمه (کبدی کبدی) یا نفس‌گیری در بازی به معنی قطع کردن محسوب می‌شود و مهاجم باید تا زمان برگشت به زمینِ خود آن را بگوید.

 

کد خبر 273270

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha