مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۹:۱۲
۰ نفر

گروه شهری: درست 25 روز پس ازآغاز طرح سهمیه‌بندی بنزین عوارض این تصمیم که از نظر بسیاری از مسئولین و کارشناسان ناگهانی قلمداد شده در قالب بروز اخلال در انجام مأموریت‌های ویژه خدمات شهری شهرداری تهران، نمود عینی پیدا کرده‌است.

خبرها حاکی از توقف آمبولانس‌های حمل و نقل متوفیان دربهشت  زهرا(س) به دلیل عدم اختصاص سهمیه بنزین مناسب و در خوشبینانه‌ترین شکل آن کاهش خدمات‌دهی خودروهای جمع آوری زباله در سطح شهر است.

به گفته سلیمی مدیرعامل سازمان خدمات موتوری، در کار صدها دستگاه خودروی بنزین سوزاین سازمان که مسئولیت جمع آوری 7 هزارتن زباله سطح شهر را در 6 یا 7 شیفت کاری برعهده دارند به دلیل نبود سهمیه مناسب بنزین اخلال به وجود آمده است.

وی گفت: ازهمان ابتدای سهمیه بندی بنزین شهرداری تهران درقالب مذاکرات تلفنی ومکاتبات پی درپی با وزارت کشور،‌ وزارت نفت و... تقاضای اختصاص سهمیه مناسب بنزین که حداقل 600 لیتر در ماه می‌شود مطرح کرد ولی حتی با وجود  قول مساعد ازسوی برخی از مدیران و مسئولان دولتی تا کنون هیچ اتفاق خاصی نیفتاده و با خودروهای خدمات شهری همانند خودروهای شخصی رفتارشده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون دست کم 50 دستگاه خودروی جمع‌آوری زباله به دلیل اتمام سهمیه بنزین متوقف مانده است، هشدارداد: چنانچه این مشکل دراسرع وقت حل نشود شاهد توقف 1300 دستگاه خودروی بنزین سوز ویژه جمع آوری زباله های شهری خواهیم بود.

سلیمی با توضیح اینکه 70 درصد زباله ها درشب و30 درصد درروزجمع آوری می‌شود ازشهروندان تهرانی خواهش کرد، زباله های خود راصرفا درشب کناربگذارند تا خودروهای شهرداری با یک بارتردد درسطح شهر بتوانند نسبت به جمع آوری زباله ها اقدام کنند.

از طرف دیگر کرباسیان معاون خدمات شهری شهرداری تهران نیز در مصاحبه با همشهری نگرانی خود را بابت اتمام سوخت ماشین‌های امداد و نجات آتش‌نشانی و یا آن دسته از دستگاه‌های خدمات شهری که کار آبیاری فضاهای سبز و یا جمع‌آوری نخاله‌های پراکنده درسطح شهر را برعهده دارند نیز ابراز داشت.

به گفته کرباسیان به رغم مشکلات مطروحه شهرداری تهران تاکنون هیچ توقفی در کار خدمات‌رسانی روزمره خود نداشته است.

وی درعین حال با گلایه از شیوه اعلام سهمیه بنزین گفت‌: توقع داشتیم ابتدا سهمیه واحدهایی که کارخدمات رسانی به عموم مردم را به عهده دارند ابلاغ می‌شد.

همشهری در این باره از خسرو دانشجو سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران پیگیر نگرانی‌های مطرح شده از سوی مسئولان اجرایی شهرداری و اقدامات شورای شهر در این باره شد.

دانشجو توضیح داد:‌ اگرچه با خودروهای شهرداری به دلیل این که پلاک سفیدند همانند خودروهای شخصی رفتار و ماهیانه 100 لیتر اختصاص داده‌اند اما برای جلوگیری از بروز اشکال در کار آنها اجازه استفاده جلوتر از سهمیه 6 ماهه معادل 600 لیتر داده شده که هنوز زمان آن به اتمام نرسیده‌است.

دانشجو با این وجود نگرانی مدیران شهرداری تهران را کاملاً به جا دانسته و ابراز امیدواری کرد با توجه به پیگیری شورای اسلامی شهر به ویژه مهدی چمران رییس این شورا با مجموعه وزارت کشور علاوه بر خودروهای خدمات شهری، خودروهای امداد و نجات و حتی خودروهایی که کار بازدید و سرکشی بر روی پروژه‌های شهری و یا حتی ماموریت‌های اداری را برعهده دارند نیز عنقریب سهمیه مناسبی اختصاص خواهد یافت.

وی ادامه داد: ‌اعضای شورای شهر تهران نیز مجدانه پیگیر آن هستند تا قبل از اتمام کامل سهمیه سوخت خودروهای زیرمجموعه شهرداری سهمیه تکمیلی مناسبی ازدولت دریافت نمایند.

سخنگوی شورای شهر تا تحقق این مهم از شهروندان تهرانی خواست با مدیریت شهری در امر جمع‌آوری زباله و حفظ محیط زیست و بهداشت و سلامت محیط زندگی خود همکاری لازم را داشته باشند تا شهرداری با صرف سوخت کمتر و یک بار مراجعه به مخازن انباشت زباله حداکثر کار جمع‌آوری را انجام دهد.

کد خبر 27316

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز