همشهری آنلاین: تیم ملی بسکتبال ایران در اولین دیدار خود در بازی‌های آسیایی اینچئون موفق شد تیم ملی هند را شکست دهد.

basketball

به گزارش روابط عمومي فدراسيون بسكتبال، در اين مسابقه تركيب اوليه تيم بسكتبال ايران را مهدي كامراني، صمد نيكخواه بهرامي، حامد حدادي، اوشين ساهاكيان و بهنام يخچالي تشكيل دادند.

بازي با پرتاب سه امتيازي ساهاكيان آغاز گرديد و در ادامه شوت‌هاي دقيق كامراني، نيكخواه بهرامي و حدادي سرمربي هند را مجبور به گرفتن اولين تايم استراحت نمود. در ادامه تيم هند با دو پرتاب سه امتيازي فاصله را با ايران كمتر نمود تا كوارتر اول با نتيجه ٢٢-١٦ به سود تيم ما خاتمه يابد.

تيم ايران كوارتر دوم را با حدادي، مشايخي، زنگنه، آفاق و جمشيدي شروع كرد و پرس تمام زمين را در دستور كار خود قرار داد. دو تيم در اين كوارتر بازي پاياپايي را ارائه نمودند تا نيمه اول با ده امتياز برتري ( ٢٨-٣٨ ) به سود ايران خاتمه يابد.

در كوارتر سوم ملي‌پوشان عملكرد بهتري در دفاع و حمله داشتند كه همين امر باعث از دست دادن توپ‌هاي زيادي از طرف هندي‌ها به خصوص در دقايق پاياني كوارتر گرديد. ٣٦-٥٨ نتيجه پاياني كوارتر سوم بود.

ده دقيقه پاياني در شرايطي آغاز شد كه كادر فني تيم ايران ترجيح داد از بازيكنان جوان خود در تركيب استفاده نمايد و آنان نيز توانستند با بازي درخشان خود ريتم هجومي تيم را افزايش داده و فاصله امتيازات را به عدد ٣٥ رسانده و مسابقه را با نتيجه ٤١-٧٦ به سود تيم ملي كشورمان برسانند.

در ديگر ديدار هم‌زمان اين روز تيم ملي چين موفق شد تيم قزاقستان را شكست دهد. تيم ملي قزاقستان روز گذشته موفق شده بود با شكست تايوان شگفتي‌ساز گردد.

ملي‌پوشان كشورمان روز پنجشنبه (3 مهر) در دومين مسابقه خود در مرحله دوم مسابقات به مصاف فيليپين خواهند رفت. اين ديدار كه تداعي‌كننده مسابقه نهايي جام ملت‌هاي آسيا در سال گذشته مي‌باشد، ساعت ١٤:٠٠ به وقت كره جنوبي (٨:٣٠ صبح تهران) انجام خواهد شد. تيم ايران در صورت پيروزي در اين ديدار به عنوان سرگروه به مرحله سوم مسابقات صعود خواهد كرد.

 

کد خبر 272950

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha