تحقق شعار سال ۲۰۱۴ سازمان جهانی گردشگری مبنی بر «گردشگری و توسعه جوامع محلی» مستلزم هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط است.

گردشگری

دستیابی به اهداف تعیین شده در قالب سیاستگذاری و توسعه اقتصادی، آمار و استانداردهای کیفیت، توسعه بازاریابی و ارتقای محصول و توسعه پایدار تعریف شده مي‌تواند بر قدرت گردشگری و توانمندسازی مردم و ایجاد مهارت برای نیل به تغییرات در جوامع بومی بیفزاید.

اولویت‌بندی گردشگری و استفاده از منابع برای حصول دیدگاه مشترک، هماهنگی فعالیت‌ها بین تمامی ذی‌نفعان و مشارکت مؤسسات گردشگري و بخش‌های خصوصی و عمومی از الزامات سیاستگذاری و توسعه اقتصادی است. گسترش منافع اقتصادی گردشگری برای اقشار جامعه به‌خصوص زنان و جوانان نيز از برنامه‌های مورد نظر سازمان جهانی گردشگری است.
آمار و استانداردهای کیفیت نيز در صنعت گردشگري اهميت دارد.

آمار، پایه و اساس سیاستگذاری‌های بازاریابی، استراتژی و سیاست‌های عمومی گردشگری و موجب شناخت بیشتر از تأثیر گردشگری در اقتصاد ملی است. استانداردهای کیفیت نيز سبب توسعه رقابت سالم بین فعالان صنعت گردشگری مي‌شود و کیفیت و رقابت با سایر مقاصد گردشگري را موجب مي‌شود. بايد توجه داشت كه توسعه بازاریابی و ارتقای محصول نيز امري ضروري در صنعت گردشگري است. برندسازی تصویری، ارائه ویژگی‌های منحصر به فرد هر یک از منابع گردشگری و بازاریابی هدفمند در بازارهای بالقوه يا بازارهاي تأسیس شده به‌عنوان عوامل تأثیرگذار در امر بازاریابی است. توسعه پایدار در صنعت گردشگری هم اهمیت زيادي دارد.

با وجود توسعه پايدار صنعت گردشگري، وحدت فرهنگی و اجتماعی جوامع تضمین و موجبات حفظ محیط‌زیست فراهم مي‌شود. عوامل ديگري نيز در موضوع توسعه پایدار صنعت گردشگری دخيل هستند. توسعه كارآمد گردشگری با حفظ منابع، ترکیب شاخص‌های کیفیت و توسعه پایدار هماهنگ با سیاست‌های ملی، منطقه‌ای و بومی و درک رابطه بین تغییرات آب و هوایی و گردشگری می‌تواند به تحقق شعار گردشگری و توسعه اجتماعی کمک کند.

دكتر حسن تقي‌زاده انصاري / مديرعامل هلدينگ گردشگري
کد خبر 272891

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha