سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس اداره حقوقی پلیس آگاهی ناجا از تصویب طرح ممنوعیت بکارگیری سلاح سرد خبر داد.

سلاح سرد

به گزارش ايسنا، سرگرد اصغر جمشید راد گفت: در جلسه روز یکشنبه هفته جاری کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگانی از ناجا ، وزارت اطلاعات، دولت و قوه قضاییه طرح ممنوعیت بکارگیری سلاح سرد در قالب اضافه شدن دو تبصره به ماده 617 تعزیرات قانون مجازات اسلامی به تصویب رسید.

او ادامه داد: با تصویب این دو تبصره حمل اسلحه غیر متعارف از قبیل قداره، پنجه بوکس و غیره به قصد ارتکاب جرم ممنوع خواهد بود و حاملان اینگونه سلاح‌ها به حبس و شلاق محکوم خواهند شد.

رییس اداره حقوقی پلیس آگاهی ناجا گفت: بنابرنظر اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی علاوه بر ممنوعیت حمل، تولید، خرید، فروش، عرضه و وارد کردن سلاح سرد غیر متعارف نیز جرم انگاری شد.

او گفت: با تصویب این طرح ادوات حاصله از تولید و نیز سلاح‌های کشف شده به عنوان مجازات نیز ضبط و معدوم می‌شود. سمت و سوی این طرح با ممنوعیت حمل، خرید، فروش و عرضه بیشتر بر پیشگیری از وقوع جرایم خشونت بار است؛ ضمن اینکه تصویب این طرح تاثیر سوئی بر روند تولید، خرید و فروش آلات و ادوات مجازی که در صنعت چاقو سازی تهیه می‌شود، ندارد و این صنعت با تولید آلات و ادوات مجاز، به فعالیت اقتصادی خود ادامه خواهد داد.

کد خبر 272849

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha