مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۴
۰ نفر

«در جست‌وجوی نیمو» به‌عنوان یکی از موفق‌ترین انیمیشن‌های هزاره سوم آنقدر در گیشه خوب فروش کرد که کمپانی سازنده‌اش دنباله‌هایی نیز برای آن تدارک دید.

اکواریم

 «در جست‌وجوي نيمو» روايتگر داستان مارلين دلقك‌ماهي كج‌خيالي است كه بي‌اندازه به پسر جوانش، نيمو علاقه‌ دارد. در طبيعت مارلين نيست كه به كشف آب‌هاي ناآشنا بپردازد، ولي وقتي در نخستين روز مدرسه، او و نيمو به‌طور اتفاقي نزديك صخره آبي بزرگ از هم جدا مي‌افتند، مارلين به راه مي‌افتد تا پسرش را پيدا كند. محبوبيت فوق‌العاده انيميشني كه شخصيت‌هايش ماهي‌ها هستند علاوه بر قصه جذاب و تكنيك برجسته فيلم، مي‌تواند نشانه علاقه مردم به آبزيان نيز باشد. در دهه60 يكي از مهم‌ترين سرگرمي‌هاي مردم اين بود كه آكواريومي راه‌بيندازند و به ماهي‌هايشان برسند.

حالا چند سالي است كه موج آكواريوم‌داري دوباره احيا شده و خيلي‌ها دنبال نگهداري از ماهي در منزل و حتي‌ محل كارشان هستند. آكواريوم و ماهي هم خودش عالمي دارد. ماهي‌هايي در انواع مختلف كه در دماي خاصي از آب بايد نگهداري شوند. غذاي مخصوص دارند و كلي جزئيات ديگر. بورس خريد آكواريوم و ماهي و مخلفاتش هم اين روزها بزرگراه نواب صفوي است. از ميدان جمهوري كه به سمت پايين حركت كنيد كلي مغازه آكواريوم‌فروشي مي‌بينيد و كلي مخاطب علاقمند كه از نقاط مختلف شهر به اين محدوده مي‌آيند. شهرونداني كه عشق به آبزيان فصل مشتركشان است. آكواريوم‌بازها دنيايي جالب و خوشي‌ها و حسرت‌هاي خاص خودشان را دارند. خوشي رسيدگي به آبزيان و حسرت وقتي كه مي‌بينند جسم بي‌جان ماهي‌ها روي آب آمده‌اند. موجوداتي كه تا همين ديروز با عشق بهشان غذا مي‌دادند و حالا بايد جسم بي‌جانشان را از آكواريوم خارج كنند.

کد خبر 272189

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha