سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵
۰ نفر

یکی از مهم‌ترین رویدادهای هفته اخیر برای اهالی فرهنگ و ادب و هنر، عیادت جمعی از هنرمندان از رهبر معظم انقلاب بود که روایت هر هنرمند از اظهار لطف رهبری و سخنان ایشان شیرینی خاص خود را داشت.

هنرمند خوشنویس قزوینی تابلویی به شکرانه سلامتی رهبر انقلاب خلق کرد.

حال كه حضرت آيت‌الله خامنه‌اي پس از گذراندن دوران نقاهت از بيمارستان ترخيص شده‌اند، گفته‌هاي هنرمندان حاضر در محضر ايشان را مرور مي‌كنيم.

  • مقتدر و گشاده‌رو مثل هميشه

به گزارش همشهري، ابوالقاسم طالبي درباره ديدار خود با رهبري گفت: حضرت آقا مانند يك قرص‌ماه با صلابت و اقتدار مي‌درخشيدند. ايشان همه حاضران را به نام شناختند و مي‌دانستند چه‌كسي در كدام فيلم يا سريال بازي كرده و حتي مدتي كم‌كار بوده است. ايشان با حاضران گفتند و خنديدند و مثل هميشه با مهرباني سخن گفتند. مهران رجبي، محمدحسين قاسمي تهيه‌كننده و نرگس آبيار كارگردان «شيار 143» هم جزو حاضران بودند كه آن را تجربه‌اي منحصربه‌فرد دانستند.

مسعود ده‌نمكي با اشاره به توصيه‌هاي تيزبينانه رهبر معظم انقلاب به هنرمندان، درباره سخنان خود با ايشان گفت: من درباره فرهنگنامه اسارت و آزادگان صحبت كردم و رهبري درباره اين فرهنگنامه سؤال‌هايي پرسيدند. قرار شد اين كتاب چند جلدي را به‌زودي به محضر ايشان تقديم كنم. جهانبخش سلطاني كه 13مرتبه خدمت رهبري رسيده است، درباره ديدار اخير خود گفت: ايشان سفارش كردند در شاخه‌هاي هنري كم‌كار نباشيم و همه كارهايمان براي رضاي خدا باشد.

  • امانتي كه به مقصد رسيد

توصيه به محمدرضا ورزي درباره محتواي سريال «معماي شاه»، پيگيري وضعيت برنامه «سمت خدا» از نجم‌الدين شريعتي، تشكر به زبان آذري از ناصر فيض شاعر «فيض‌بوك»، دريافت جلد اول كتاب مجموعه مصاحبه‌هاي برنامه تلويزيوني «شناسنامه» از محمدحسين رنجبران، گفت‌وگوي خصوصي با شهريار بحراني از نكته‌هاي ديگر اين ديدار‌ها بود .

  • يك حاشيه طنزآلود

محسن حاجيلو هم از كساني بود كه به عيادت رهبر معظم انقلاب رفت و با سخنان خود لبخند بر لبان ايشان نشاند. او درباره اين ماجرا به همشهري گفت: من قبل از همه وارد اتاق شدم و رفتم خدمت آقا و گفتم: من از وقتي 3سالم بود شما رو دوست داشتم! ايشان با تعجب فرمودند: از 3سالگي؟ و بعد خنديدند. من هم گفتم: آقا همين كه شما را خنداندم خوب است و پيشاني ايشان را بوسيدم. من بسيار علاقه داشتم رهبري را از نزديك ببينم و خدا را شكر كه حالشان خوب است.

مسلم آقاجانزاده درباره ديدار داريوش فرضيايي(عمو پورنگ) و اميرمحمد متقيان با رهبر معظم انقلاب گفت: حضرت آقا تأكيد داشتند «برنامه شما بايد ديني باشد و البته ديني هم هست.‌» وي با اشاره به ديدار 6سال پيش اين گروه با رهبري افزود: ايشان آن ديدار را با جزئيات به ياد داشتند و اين جمله اميرمحمد را يادآوري كردند كه «عمو پورنگ من را از تخم مرغ شانسي پيدا كرده است!» اميرمحمد به رهبري گفت: آن موقع جوان بوديم و جاهل! شما آن جمله را به بزرگي خودتان ببخشيد!

کد خبر 272167

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha