یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۴:۰۰
۰ نفر

در روزهای پایانی تابستان و با افزایش حجم مسافرت‌ها پلیس یک‌بار دیگر بر کنترل دقیق جاده‌ها و نظارت بر شیوه رانندگی مسافران تأکید کرد و از مردم خواست سفرهای خود را با برنامه‌ریزی دقیق تری انجام دهند تا تجربه گرفتاری در ترافیک‌های چندساعته جاده‌ها تکرار نشود.

سفرهای تابستانی


براساس آمار پليس راهور روز پنجشنبه گذشته 11ميليون تردد در جاده‌هاي كشور به ثبت رسيده كه نشانگر افزايش سفرها در روزهاي پاياني تعطيلات نيمه نخست سال است. سردار اسكندر مومني، رئيس پليس راهور ناجا بااشاره به اين نكته كه حجم ترددها در جاده‌هاي كشور بالاست از مسافران خواست زمان سفر خود را مديريت كنند و بازگشت‌شان را به روزهاي آخر موكول نكنند. با توجه به افزايش مسافرت‌ها در شهريور‌ماه اين زمان جزو پرحادثه‌ترين ماه‌ها به‌حساب مي‌آيد، به‌گونه‌اي كه شهريور سال گذشته نزديك به يك هزار نفر در سرصحنه تصادفات جاده‌اي جان خود را از دست داده‌اند، اما امسال براساس اطلاعات اوليه پليس راهور اين آمار كاهش داشته است.

تردد در محورهاي منتهي به استان‌هاي شمالي كشور به نسبت ساير جاده‌ها از حجم بالايي برخوردار است اين در حالي است كه جاده‌هاي منتهي به اين استان‌ها ظرفيت تردد اين همه خودرو را نداشته و معمولا شاهد ترافيك سنگيني در اين مسيرها هستيم. به گفته سردار مومني جاده‌هاي شمالي كشور ظرفيت اين همه مسافر را ندارد و بايد فكري اساسي براي اين موضوع كرد. وي با اشاره به جلسه‌اي كه درخصوص وضعيت جاده‌ها برگزار شد، گفت: «در جلسه بررسي چالش‌هاي ترافيكي طرح تابستانه در جاده‌هاي شمال كشور كه برگزار شد نخستين موضوع بحث زيرساخت‌ها و توسعه راه‌ها بود. متأسفانه مي‌توان گفت هيچ جاده‌اي نداريم كه مسير رفت و برگشت آن جدا باشد. موضوع دوم بحث نبود خدمات در جاده‌هاست. متأسفانه خدمات مناسبي در محورها وجود ندارد و رانندگان حتي در دسترسي به عابربانك و... نيز با مشكلاتي روبه‌رو بوده‌اند كه در اين خصوص موارد به دستگا‌ه‌هاي مربوطه ابلاغ شد.» وي همچنين يك‌بار ديگر خواستار تسريع در بهره‌برداري از جاده‌هاي هراز و فيروزكوه شد.

تلاش براي رسيدن به نقطه مطلوب

سردار حسين اشتري، جانشين رئيس پليس كشور نيز با اشاره به تردد بالا در محورهاي مواصلاتي كشور مي‌گويد: اقدامات اوليه توسط پليس راهور در استان‌ها انجام شده و از تمامي دستگاه‌ها خواسته‌ايم با تمامي ظرفيت همكاري كنند.

سردار اشتري در جلسه بررسي چالش‌هاي ترافيكي طرح تابستانه در جاده‌هاي شمال كشور افزود: اميدواريم توان علمي و تخصصي پليس راهور ارتقا يابد و خوشبختانه با توجه به اينكه اين پليس روي موضوعات و تكنولوژي تكيه كرده شاهد تأثيرات آن هستيم. اگرچه با نقطه مطلوب فاصله داريم اما بايد تلاش كنيم اين فاصله را كم كرده و با سرعت بيشتري از سامانه‌هاي هوشمند استفاده كنيم. بايد از سامانه‌هاي هوشمند براي رسيدن به نقطه مطلوب استفاده كرد.

سردار اشتري با اعلام اينكه پليس نقاط حادثه خيز را شناسايي كرده و با اعلام اين موضوع به دستگاه‌ها سهمش را انجام داده، گفت: اگر از سامانه‌هاي دوربين و تجهيزات الكترونيك در نقاط حادثه خيز استفاده شود ميزان تلفات و تصادفات در اين مناطق كاهش مي‌يابد.

 

کد خبر 271813

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha