چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۲:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: خاویر سولانا، هماهنگ کننده سیاست خارجى اتحادیه اروپا به حل مناقشه اتمى ایران از راههاى دیپلماتیک امیدوار است.

به گراش dw-world على لاریجانی، دبیر شوراى عالى امنیت ملی، سه‌شنبه ٢٢ اوت (٣١مرداد)، جواب دولت ایران  به بسته پیشنهادى کشورهاى موسوم به گروه ١+ ٥ را به نمایندگان این کشورها در تهران داد.

رییس‌جمهور آمریکا و خاویر سولانا مسئول سیاست خارجى اتحادیه اروپا اعلام کردند که نخست باید به بررسى پاسخ ایران بپردازند. در عین حال امروز وزیر امور خارجه‌ فرانسه در پاریس گفت  تا چند روز دیگر پس از مطالعه‌ دقیق پاسخ ایران؛ موضع و اقدامات بعدى را اعلام خواهند کرد.

فیلیپ دوست‌بلازى وزیر امور خارجه‌ى فرانسه ضمن طولانى و پیچیده خواندن پاسخ ایران گفت: ما در حال مطالعه‌ى این پاسخ هستیم. وى در گفتگو با شبکه‌ى دوم تلویزیون فرانسه افزود: تا چند روز دیگر همراه با متحدانمان از اروپا، آمریکا، روسیه و چین موضع خود را اعلام خواهیم کرد

على لاریجانى دبیر شوراى عالى امنیت ملى، در تهران سفراى کشورهاى موسوم به ١+ ٥ ، سفیران دولت‌های آلمان، فرانسه، بریتانیا، روسیه، چین و سوئیس (به عنوان حافظ منافع آمریکا) را به حضور پذیرفت و نقطه نظرات ایران را درباره بسته پیشنهادى کشورهاى مذکور، به آنان ارائه کرد.

وزارت امور خارجه‌ آمریکا نیز اعلام کرد که کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه به منظور پرداختن به پاسخ ایران از تعطیلات به واشنگتن بازگشته است.

کد خبر 2717

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز