رضا کربلایی: انتشار همزمان اما جداگانه ۳گزارش از وضعیت تورم روستایی، بودجه خانوار و نوسان قیمت کالاهای اساسی توسط مرکز آمار ایران و بانک مرکزی نشان از بهبود نسبی معیشت مردم دارد، به‌نحوی که مرکز آمار می‌گوید تورم در روستاها روبه‌کاهش است، بانک مرکزی هم از برتری ۶۳هزار تومانی هزینه ناخالص خانوارهای شهری به نسبت درآمد ناخالص آنها در هرماه خبر داده و گزارش هفتگی از نوسان قیمت کالاهای پرمصرف هم نشان از گران شدن برخی کالاها ازجمله میوه‌های تازه دارد.

فروشگاه

به گزارش همشهري، تازه‌ترين گزارش بانك مركزي از وضعيت بودجه خانوارهاي شهري ايران در سال‌92 نشان مي‌دهد كه ميانگين هزينه ناخالص ماهانه يك خانوار شهري 23ميليون و 705هزار ريال و ميانگين درآمد ناخالص هم 23ميليون و 72هزار ريال در سال‌گذشته بوده است كه اختلاف 63هزار و 300توماني در هر‌ماه را تأييد مي‌كند.

براساس اين گزارش ميانگين درآمد ناخالص يك خانوار شهري ايران در سال گذشته با 32.4 درصد رشد 276ميليون و 867هزار ريال و ميانگين هزينه هم با 31.4درصد افزايش، 284ميليون و 462هزار ريال برآورد شده است.

  • نوسان قيمت كالاهاي پرمصرف

بانك مركزي در گزارشي از وضعيت قيمت كالاهاي خوراكي پرمصرف در هفته گذشته اعلام كرد: در مقايسه با هفته ماقبل آن ميوه‌هاي تازه 6.9درصد، گوشت قرمز 2.4درصد و چاي 1.4درصد و كالاهايي چون، برنج، حبوب، گوشت قرمز و روغن نباتي بين 0.1 تا 0.4 درصد گران‌تر و تنها قندوشكر، سبزي‌هاي تازه و تخم‌مرغ اندكي ارزان‌تر شده و لبنيات پرمصرف در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل آن تغيير قيمتي نداشته است.

  • كاهش 2.5درصدي تورم در روستاها

مركز آمار ايران هم  گزارش خود از وضعيت نرخ تورم در روستاها را منتشر و اعلام كرد: ميانگين نرخ تورم روستايي در مردادماه امسال با 2.5درصد كاهش از 25.8درصد به 23.3درصد رسيده است.

کد خبر 271580

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha