همشهری آنلاین: مارین چیلیچ، تنیس‌باز اهل کرواسی که با پیروزی بر روجر فدرر در دور نیمه‌نهایی مسابقات تنیس آزاد آمریکا شگفتی آفریده بود، در دیدار فینال نیز توانست با برتری کامل از سد حریف ژاپنی خود بگذرد و قهرمان این رقابت‌ها شود.

M.Cilic

شامگاه دوشنبه (17 شهريور) پیکار فینال این دوره از مسابقات تنیس آزاد آمریکا در قسمت انفرادی مردان، میان مارین چیلیچ از کرواسی و کی نیشی‌کوری از ژاپن برگزار شد.

چیلیچ برای رسیدن به دیدار نهایی حریف پرقدرت خود، روجر فدرر را در سه ست پیاپی (۶ بر ۳، ۶ بر ۴ و ۶ بر ۴) شکست داده بود. نیشی‌کوری نیز در سه ست پیاپی (۶ بر ۳، ۶ بر ۳ و ۶ بر ۳) از سد نواک جوکوویچ، تنیس‌باز شماره یک جهان گذشته بود تا جواز حضور در فینال مسابقات را کسب کند.

دیدار نهایی این دوره از مسابقات تنیس آزاد آمریکا را چیلیچ با برتری کامل به سود خود به پایان برد. او در این دیدار که کمتر از دو ساعت به طول انجامید، در سه ست پیاپی با نتیجه ۶ بر ۳، ۶ بر ۳ و ۶ بر ۳ پیروز شد و برای نخستین بار در طول فعالیت حرفه‌ای خود بر جام یکی از مسابقات گراند اسلم جهان بوسه زد.

به گزارش دويچه‌وله، آخرین بار که یک تنیسور اهل کرواسی موفق به پیروزی در مسابقات تنیس آزاد آمریکا شد، به سال ۲۰۰۱ و پیروزی گوران ایوانیسویچ برمی‌گردد.

چیلیچ که ۱ متر ۹۸ سانتی‌متر قد دارد، نه تنها افتخاری مهم به کارنامه خود افزوده، بلکه برای این موفقیت مبلغ ۳ میلیون دلار (حدود ۳ / ۲ میلیون یورو) جایزه نقدی نیز دریافت کرده است.

ناگفته نماند که غیاب ستارگان همیشگی چون فدرر، جوکوویچ و نادال در دیدار نهایی سبب شد که شماری از صندلی‌های تماشاگران در فینال این دوره از مسابقات تنیس آزاد آمریکا خالی بماند.

قهرمانی این دوره از مسابقات تنیس آزاد آمریکا در قسمت انفرادی زنان نیز نصیب سره‌نا ویلیامز، تنیسور معروف آمریکایی شد.

او که برای سومین بار پیاپی به قهرمانی این مسابقات دست یافت، در ازای این موفقیت مبلغ یک میلیون و ۴۵۰ هزار دلار دریافت کرد.

 

کد خبر 271502

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha