مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: تندیس شهید محبوبه دانش همزمان با هفته دفاع مقدس پس از رونمایی در میدان شهدای تهران نصب خواهد شد.

محبوبه دانش

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، مشاور امور ایثارگران معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری روز دوشنبه در سالروز کشتار خونین 17 شهریور با خانواده شهید محبوبه دانش دیدار و گفت و گو کرد.

نرگس کریمی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی این نوجوان شهید گفت: محبوبه الگو و اسوه بیداری ، مقاومت، صبر و ایمان برای همه جوانان و نوجوانان میهن اسلامی است و انعکاس اخبار وی تاثیرگذار است.

وی با ابلاغ سلام شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده به خانواده این شهید والا مقام ابراز امیدواری کرد بتوان با ارج نهادن به آرمان ها و ارزش های شهدا راه و سیره انها را دنبال کرد.

کریمی با تاکید بر اینکه شهدا نیازی به یادآوری ندارند، افزود:تاریخ منبعی است که انسان ها را تغذیه می کند و تلاش کوشش و فداکاری را به انسان می آموزد هر چند بزرگداشت شهدا کارکرد و تاثیرات خود را در جامعه دارد.

وی با بیان اینکه زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا نشان از زنده بودن فضیلت ها در جامعه دارد،خاطر نشان کرد: گفتن و شنیدن درباره شهدا انسان را از چرخه بی معنای زندگی نجات می‌دهد.

  • رونمایی از تندیس شهید دانش

مشاور امور ایثارگران معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه قرار است همزمان با هفته دفاع مقدس از تندیس شهید دانش رونمایی شود، گفت: پس از پیشنهاد ساخت این تندیس از سوی معاونت امور زنان و خانواده احمد مسجد جامعی رییس شورای وقت تهران با آن موافقت کردند و اکنون در دست ساخت است.

وی با اشاره به اظهارات سازنده این تندیس مبنی بر آماده نشدن آن تا روز 17 شهریور اضافه کرد: این تندیس قرار است در یکی از روزهای هفته دفاع مقدس که به نام زنان نامگذاری می شود با حضور معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده رونمایی شود.

کریمی ادامه داد: چنین کارهایی در مقابل حماسه‌هایی که زنان و دختران بزرگی نظیر محبوبه دانش در جریان انقلاب و دفاع مقدس آفریدند، بسیار کوچک است .

وی همچنین به زنان و دخترانی اشاره کرد که در مقاومت 45 روزه خرمشهر با گرفتن سلاح بر دوش در مقابل دشمن به مبارزه پرداختند و جانانه دفاع کردند.

  •  ویژگی‌های شهید دانش

خواهر شهید محبوبه دانش گفت: این شهید با وجود 17 سال سن آشنایی خوبی با مسائل مختلف سیاسی و فرهنگی داشت و بخوبی دنیای غرب و شرق را تحلیل می کرد حرف و عملش یکی و مطالعه جزیی از زندگی‌اش بود.

مریم دانش با بیان اینکه خواهر شهیدش از سن 13 سالگی به امور فرهنگی می پرداخت، اضافه کرد، وی هفته ای سه بار از محل زندگی واقع در قلهک به مناطق محروم و جنوب شهر می رفت و در مسجد فعالیت های فرهنگی داشت و جلسات مذهبی و اعتقادی برگزار می کرد.

وی به سادی ، وضعیت ظاهر و نظم و انضباط محبوبه اشاره کرد و گفت: خواهرم فقط یک دانه از هر میوه ای را که دوست داشت می خورد زیرا باور داشت دومی برای هوی نفس است.

توجه به والدین صله رحم و ورزش از دیگر ویژگی های شهید دانش بود که خواهرش به آن اشاره داشت .

به گفته نامبرده این شهید 17 ساله به دنبال معنا و عمق زندگی بود نه ظواهر بنابر این همواره حقیقت و روح زندگی را جستجو می‌کرد .

در همین حال غلامرضا دانش پدر محبوبه دانش نیز در جریان انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر ماه 1360 به شهادت رسید.

فرزند این شهید تقوا پیشه کردن و خلوص را لازمه تداوم راه شهدا و حرکت در آن مسیر دانست و اظهار داشت: شهدا جایگاه خود را یافته اند، زنده اند، نزد خدا روزی می خورند و روز به روز به ارزش های معنوی آنها افزوده می شود در حالی که ما در صورت فاصله از راه و مشی آنها محروم هستیم.

کد خبر 271355

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha