همشهری آنلاین: رییس جمهوری در جمع زائران و مجاوران حرم رضوی، گفت: امام هشتم، راه وسط و اعتدال را انتخاب کرد و راهی را بر مبنای تدبیر امامت برگزید. او از شعار افراطیون و تندروها نترسید که بگویند چرا امام هشتم در برابر دعوت یک خلیفه جائر تسلیم شده است، که او تسلیم نشده بود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني با بيان اين مطلب در حرم مطهر هشتمین ستاره تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع)، افزود: امام راه وسط، راه اعتدال و راه تدبیر را در زندگی سیاسی به ما آموخت. او علیرغم اینکه پیام مأمون را رد نکرد و بعد از اصرار قبول کرد، در برابر قبر پیامبر آنچنان سخن گفت که نارضایتی خود را به گوش جهانیان رساند.

رییس جمهوری اظهار داشت: ایران با زور شمشیر، اسلام نیاورد؛ با عشق به اسلام و خاندان رسالت و اهل بیت، راه اسلام و عشق به امیرالمومنین و خاندان عصمت و طهارت را برگزید. ایران فهیم، شرافتمند ، قهرمان، آگاه و هوشیار، خود برترین و بهترین راه را که راه خاندان رسالت بود، برگزید.

دكتر روحاني در بخش ديگر سخنانش، اعلام کرد: محاسبات سه ماهه اول سال ۹۳ تایید می‌کند كه ایران اسلامی خوشبختانه از دوران رکود عبور کرده و امروز روزی است که باید برای رشد و رونق کشور، دست به دست هم دهیم.

رییس جمهوری با تاکید بر ضرورت همدلی و وحدت همه اقشار جامعه برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی، گفت: همه باید دست به دست همه دهیم و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، جناح‌ها و افکار متفاوت اشکالی ندارد اما یادمان باشد که همه داخل یک کشتی نشسته‌ایم و دولت واحد بر این سرزمین حاکم است.

رییس شورای عالی امنیت ملی با تاکید مجدد بر ضرورت وحدت تصریح کرد: برای ایران، نظام، توسعه کشور، تعالی اخلاق و فرهنگ این جامعه، هدف ما باید واحد باشد و همه باید در کنار هم قرار گیریم و این ملت را به اوج و شکوهی برسانیم که مورد نظر پیامبر عظیم‌الشان اسلام و ائمه اطهار باشد.

دکتر روحانی افزود: این دولت خدمتگزار همه مردم است و راست و چپ و این جناح و آن جناح مفهومی ندارد و همه ما عاشق ایران، انقلاب، اسلام و خاندان رسالت هستیم و بر آن افتخار می‌کنیم و می‌بالیم.

رییس جمهوری که اظهاراتش بارها با شعارها و تشویق‌های حاضران قطع می‌شد، گفت: برای ما ایرانی بودن، پیرو امام بودن، وحدت این سرزمین، انقلاب اسلامی و ادامه راه شهیدان، حمایت از یکدیگر و دولت خدمتگزار و خادم ملت، افتخار است.

کد خبر 271109

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha