همشهری آنلاین: مدیر کل نظارت بر دفاتر خدمات هوایی سازمان هواپیمایی کشوری گفت:مجوز فعالیت ۵۰ دفتر خدمات هوایی در کشور طی امسال به حالت لغو یا تعلیق درآمد.

هواپیما

فارس نوشت: مرتضی دهقان عصر امروز در حاشیه نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر خراسان شمالی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره لغو و یا تعلیق فعالیت تعداد دفاتر خدمات هوایی طی امسال اظهار کرد: این دفاتر عموماً گرانفروشی، عدم رعایت استانداردهای در قسمت مدیران فنی و سایر تخلفات را داشته‌اند که به پرونده آنان رسیدگی شد.

وی همچنین از جریمه یک میلیارد و 300 میلیون ریالی یک دفتر فروش خدمات هوایی در یکی از استان‌های کشور خبر داد و گفت: گزارش‌هایی مبنی بر گرانفروشی بلیط پروازها را در این دفتر داشته که اخیراً تیمی به خراسان رضوی اعزام و این موضوع را مورد بررسی قرار داده و با این دفتر برخورد شد.

دهقان با تاکید بر اینکه دفاتر خدمات هوایی به صرف آزاد‌سازی قیمت بلیط پروازها حق گرفتن وجه اضافه از مردم را ندارند تصریح کرد: نرخ تمامی مسیرهای پروازی بر روی سایت نظارت بر دفاتر خدمات هوایی سازمان هواپیمایی کشوری قرار داده شده است و دفاتر نباید از نرخ‌های تعیین شده مسیرهای پروازی عدول کنند.

وی با بیان اینکه سه نوع دفتر فروش بلیط خطوط پروازی در کشور وجود دارد گفت: دفاتری را داریم که مجوز بند ب را از سازمان هواپیمایی کشوری اخذ کرده و با شرکت‌های هواپیمایی برای فروش بلیط قرارداد دارند.

مدیر کل نظارت بر دفاتر خدمات هوایی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: دفاتر خدمات سفر را داشته که مجوز سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را داشته و با یک سری از دفاتر فروش بلیط خطوط پروازی کشور قراردادهایی داشته و اقدام به فروش بلیط می‌کنند.

وی تاکید کرد: تمامی این دفاتر ملزم به رعایت مقررات فروش بلیط و لحاظ کردن استانداردها هستند که عدول از آن تخلف محسوب می‌شود.

به گفته دهقان برخی از دفاتر بوده که دارای هر سه مجوز ارائه خدمات هوایی بوده و در این زمینه به مردم خدمات می‌دهند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه آزاد‌سازی قیمت بلیط هواپیماها بایستی بر اساس قانون برنامه پنجم تحقق یابد گفت: در همین راستا ما در حال متنوع‌سازی قیمت‌ها بوده و از شرکت‌های هواپیمایی هم خواستیم در این زمینه مشارکت کنند.

دهقان با اشاره به ابلاغ نرخ ‌مسیرهای پروازی به دفاتر خدمات هوایی در راستای متنوع‌سازی قیمت بلیط پروازها یادآور شد: این دفتر حق نداشته تا بیش از آن چیزی که مشخص شده از مسافران دریافت کنند.

مدیر کل نظارت بر دفاتر خدمات هوایی سازمان هواپیمایی کشوری از عموم مسافران خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف گرانفروشی موارد را به واحد رسیدگی به شکایات سازمان از طریق شماره تلفن 61022355 منعکس کرده تا پیگیری لازم در این زمینه انجام شود.

وی تصریح کرد: اداره کل نظارت بر دفاتر خدمات هوایی سازمان هواپیمایی کشوری به هر گونه تخلفات در این زمینه بدون اغماض رسیدگی خواهد کرد.

به گزارش فارس، مدیر کل نظارت بر دفاتر خدمات هوایی سازمان هواپیمایی کشوری به منظور بازدید و ارزیابی از وضعیت خدمات سفر خراسان شمالی سفر دو روزه‌ای را به این استان دارد.

بر اساس برنامه قرار است تا دهقان پس از بازدید از مراکز مختلف، خراسان شمالی را به مقصد گلستان ترک کند.

استان خراسان شمالی در مسیر دو قطب زیارتی شرق کشور مشهد مقدس و قطب سیاحتی شمال قرار داشته که بر اساس آمار سالانه 15میلیون گردشگر از این استان تردد می کنند.

کد خبر 270890

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha